Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

En riktigt Rolex kännare?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Stvafel, 2 augusti 2016.

1. Stvafel
    Trådstartare

Stvafel Torpare

Det är såhär, jag vet om att en kille där jag bor handlar mycket med kopior. Han har försökt att sälja flertal gånger till vänner ink mig. Jag har sagt att jag ej är intresserad av dessa. Han kommer ständigt med nya modeller och priser (vissa upp till 8lax) har hittills alltid kunnat hitta något på de som gör att de ser fake ut (det känns lika bra varje gång) :p

Han vet om att jag köpte min sub för någon vecka sedan! Han skickar åter igen bilider på en ny kopia han kommit över och vill att vi ses å jämför.
    Nu behöver jag er hjälp, jag hittar inget som jag kan peka på? Snälla någon på forumet som kan se något? någon som har ett grymt öga. Hade kännas så fruktansvärt bra att åter igen sänka honom ;)

Bifogade filer:

2. tossefar

tossefar Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag tycker att din historia känns långt ifrån trovärdig. Men i det fall den är det så tycker jag att du istället ska hitta nytt umgänge.

903lew, SimonJE, Mrsheepshooter och 6 andra gillar detta.
  3. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vad ska jämföras?

4. Ruben

Ruben Borgare

Från:
    Göteborg
    Är det glidelock på kopian?

5. Stvafel
    Trådstartare

Stvafel Torpare

Vad exakt är det som inte är trovärdigt? att jag vet en som säljer kopior? och för det andra så är det inte mitt umgänge! :)

flugan gillar detta.
  6. Stvafel
    Trådstartare

Stvafel Torpare

Han vill alltså möta upp mig med sin kopia och jämföra den med min sub, (Antar att han är ute efter att "skryta" med sin kina sak) o_O

7. Stvafel
    Trådstartare

Stvafel Torpare

Det skulle jag tro att det är. Som sagt har inte sett den! :)

8. Ruben

Ruben Borgare

Från:
    Göteborg
    Vad är det för bilder som är bifogade?

9. Stvafel
    Trådstartare

Stvafel Torpare

Det är hans kopia, ( kanske var luddig, det jag menade var att jag ej sett den IRL) :)

10. Ruben

Ruben Borgare

Från:
    Göteborg
    Säger spontant att lumepluppen känns lite skum. Men det är rätt kassa bilder också.

Stvafel gillar detta.
  11. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Lite dåliga bilder, svårt och se detaljer på dessa så jag avvaktar med ett utlåtande innan det publiceras högre kvalité :)

Ruben och Pelarn65 gillar detta.
  12. Stvafel
    Trådstartare

Stvafel Torpare

Kan göra ett försök igen! :)

13. Stvafel
    Trådstartare

Stvafel Torpare

Tror dock han tagit de med mobilkameran :facepalm:

14. dräpdrulle

dräpdrulle Stadsbo

Kolla på bezeln, sifforna ska ju vara fyllda med platinum och det ska lysa upp fint och tydligt och detta ser bara hemskt ut.

Stvafel gillar detta.
  15. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Ja, det ser ut så.

16. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Men vafan säg åt honom att kvävas på en kuk bara..

SpicedGold, Wiliamo, Strindberg och 23 andra gillar detta.
  17. Stvafel
    Trådstartare

Stvafel Torpare

Kanske borde ge han en örfil eller 2 samtidigt :borg:

18. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
  19. Stvafel
    Trådstartare

Stvafel Torpare

Utveckla gärna! :)

20. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Datumbubblan ser helt kef ut.....

21. Nicbex

Nicbex Biskop

Största lumepluppen jag sett någonsin.

22. RobVintage

RobVintage Stadsbo

Du har en äkta och han en kopia, om du inte är blind borde du linne jämföra dessa eller?

23. Stvafel
    Trådstartare

Stvafel Torpare

Lume
    Jo, givetvis. Men av bilderna jag fått kunde jag ej se. Möjligtvis om man zooma att detaljerna på tavlan inte riktigt är helt sumeriska!

24. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Låt det stanna med att det inte är ditt umgänge och ödsla inte tid på honom.
    Det kommer alltid finnas folk som håller på med sånt trams och vi kan inte döda alla.

J

Dykarsjuk, Knugen, Jakobb och 3 andra gillar detta.
  25. Mauritz

Mauritz Borgare

Släng kopian i marken/golvet när ni träffas så har du sänkt både han och hans skit till klocka..

Stvafel gillar detta.
  26. Kan hålla med vissa att innehållet i tråden låter skumt, lite som om TS bad experterna bedöma ifall kopian skulle kunna säljas som äkta vara.
    OBS: Jag anklagar ingen, jag berättar bara vilka vibbar som jag får.

27. mackman

mackman Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Ett säkert kort är nog att känna på dykarringen

28. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Varför genomföra nåt så fullständigt meningslöst? Träffas för att jämföra en äkta mot en kopia, vad kan det gagna dig? Bara undrar...

29. aterstallare

aterstallare Torpare

Hela din historia luktar svavel.

Lägg upp en bild med din Submariner på handleden & den här tråden i bakgrunden.

Tills jag ser den bilden är min uppfattning att kopian på bilderna är din & du vill helt enkelt bilda en uppfattning om hur pass bra kopia du har köpt.

rillesnille, Anders Forsberg och Apansson gillar detta.
  30. Kettil

Kettil Biskop

Saxat från diskussionsdelens regler:

Vad kan vi inte diskutera?
    Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej.
    Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej. I en tråd om förfalskningar så länkar vi inte till sidor som säljer eller stöttar förfalskningar (vi bjuder dem helt enkelt inte på trafik).

Vi diskuterar självklart inte heller sådant som enligt svensk lag uttryckligen är förbjudet. Vid tveksamhet kring detta avgör Admin vad som är okej.

rillesnille, Zalath, Kiddy och 6 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield