• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En riktigt Rolex kännare?

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Såg ju ditt inlägg i paketöppningstråden härom dagen TS, så ordna en bild på din sub och den du tror är fake. Så kan man jämföra, precis som @Kettil skrev :)
 

Stvafel

Breitling
Kan hålla med vissa att innehållet i tråden låter skumt, lite som om TS bad experterna bedöma ifall kopian skulle kunna säljas som äkta vara.
OBS: Jag anklagar ingen, jag berättar bara vilka vibbar som jag får.
Jag förstår att det låter som om att jag skulle fiska. Vilket jag ej gör. Min poäng är bara att det är riktigt tråkigt när kopior och annat skräp blir såpass "bra" gjorda.
 

Stvafel

Breitling
Varför genomföra nåt så fullständigt meningslöst? Träffas för att jämföra en äkta mot en kopia, vad kan det gagna dig? Bara undrar...
Det som skulle gagna mig är att om vi möts upp jämför, att den är såpass kass att man verkligen ser att den e riktigt keff gjord.
Jag personligen får rysningar när man vet att personer med kopior lägger upp bilder med wristshots, det får mig att bara vilja spy. Där av blir ett möte intressant, där personen (som uppenbarligen vill att folk ska tro, att man har pengar -vilket man inte har.) får se med egna ögon. att alla som kan klockor ser att den e fake.
 

Stvafel

Breitling
Hela din historia luktar svavel.

Lägg upp en bild med din Submariner på handleden & den här tråden i bakgrunden.

Tills jag ser den bilden är min uppfattning att kopian på bilderna är din & du vill helt enkelt bilda en uppfattning om hur pass bra kopia du har köpt.
Fixar en sådan bild, det första jag gör, när jag kommer hem ifrån jobbet!
 

Stvafel

Breitling
Varför genomföra nåt så fullständigt meningslöst? Träffas för att jämföra en äkta mot en kopia, vad kan det gagna dig? Bara undrar...
Dessutom, skulle de visa sig att jag ej kan se någon skillnad vid mötet, Då kommer jag bli väldigt nervös, å tro att jag kanske kommit över en kopia? då går jag raka vägen till en urmakare och betalar en öppning!
 

idkfa

Breitling
Tänderna på bezelen och insertet är väl lättast att se det på om man har en gen vid sidan. Brukar vara fel höjd på glaset på kopiorna med. Är de delarna franken så är det svårare.
Lycka till
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det som skulle gagna mig är att om vi möts upp jämför, att den är såpass kass att man verkligen ser att den e riktigt keff gjord.
Jag personligen får rysningar när man vet att personer med kopior lägger upp bilder med wristshots, det får mig att bara vilja spy. Där av blir ett möte intressant, där personen (som uppenbarligen vill att folk ska tro, att man har pengar -vilket man inte har.) får se med egna ögon. att alla som kan klockor ser att den e fake.
Förstår forfarande inte poängen. Om du har en äkta klocka, varför möte upp med en som har en fake? Eller vet du inte om du har en äkta klocka eller inte?
 

Stvafel

Breitling
Hela din historia luktar svavel.

Lägg upp en bild med din Submariner på handleden & den här tråden i bakgrunden.

Tills jag ser den bilden är min uppfattning att kopian på bilderna är din & du vill helt enkelt bilda en uppfattning om hur pass bra kopia du har köpt.

Här kommer bilden!
(Har dock bara mobilkamera)
 

Bilagor

  • 13901945_10155062132943976_871479075_o.jpg
    13901945_10155062132943976_871479075_o.jpg
    83.4 KB · Visningar: 147

Stvafel

Breitling
Här kommer även bilden på min (Gaddad hand) Samt kopian (icke gaddad hand)

Som sagt ber om ursäkt om de e kass kvalité då jag bara har tillgång till mobil.
 

Bilagor

  • 13940017_10155062132613976_1178659655_o.jpg
    13940017_10155062132613976_1178659655_o.jpg
    77.8 KB · Visningar: 146
  • 13898461_1147712711942231_2133244416_o.jpg
    13898461_1147712711942231_2133244416_o.jpg
    83.3 KB · Visningar: 144

Rookien

Panerai
Vad finns det för anledning till att tro att din överhuvudtaget skulle vara fake, kollar man inte sånt innan man köper om man är minsta osäker?
Vart/av vem köpte du din klocka?
 

Stvafel

Breitling
Vad finns det för anledning till att tro att din överhuvudtaget skulle vara fake, kollar man inte sånt innan man köper om man är minsta osäker?
Vart/av vem köpte du din klocka?
Jag har köpt av en gråhandlare i stan, så skall nog inte vara några problem. den e full sett. Men de som fick mig att bli lite nervös var att när jag ringde sa han att han fick in 1 för 3 timmar sedan, och de va den jag högg. å nu såhär i efterhand, kanske jag skulle frågat om den var kollad? :)
 

Rookien

Panerai
Jag har köpt av en gråhandlare i stan, så skall nog inte vara några problem. den e full sett. Men de som fick mig att bli lite nervös var att när jag ringde sa han att han fick in 1 för 3 timmar sedan, och de va den jag högg. å nu såhär i efterhand, kanske jag skulle frågat om den var kollad? :)

Det är nog ingen fara
 
Topp