• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En Rolex på loppisen?

alexndr

Rolex
2-Faktor
Min kompis flickvän kom hem med den här från en loppis idag. Jag har ingen erfarenhet av Rolex men vet att många här krämar i brallan av det.. Någon som kan säga något? Till att börja med; Är den äkta?

ZrEQLb4.jpg

AwtN2bz.jpg

Z1fdCS9.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Helt rätt av "din kompis flickvän" att chansa! Tyvärr får hon räkna med att bli idiotförklarad här på forumet av ett fåtal människor som genom sina enorma kunskaper kring klockor äntligen funnit ett forum där dom kan smygmobbas i samlad mobb.

Men är DU seriös? Vem som helst som inte är ett barn kan se att det där är en fake.

Och var hittade du mobbningen?
 
Helt rätt av "din kompis flickvän" att chansa! Tyvärr får hon räkna med att bli idiotförklarad här på forumet av ett fåtal människor som genom sina enorma kunskaper kring klockor äntligen funnit ett forum där dom kan smygmobbas i samlad mobb.

Nja, man behöver inte kunna ett smack om klockor för att utan vidare kunna se att det här exemplaret är en kopia. En så här pass usel kopia kan ju en lekman utan vidare helt rätt bedöma, kontexten klockan sålts i (loppmarknad) borde ju om möjligt göra det hela än klarare.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Om du inte har några andra planer för den så är det många här på forumet som uppskattar fake watch bashing...:)
 
Jag vill inte klanka ned på dina eller din polares flickväns prylar, men det där "urverket" lär vara ett av det mest avskyvärda elände jag någonsin sett. :eek:

*lägger mig i fosterställning i duschen efter denna upplevelse*
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju ganska vanligt att man slänger på en rolex-logga i ett försök att luras. I detta fallet står det ju inte ens Rolex på urtavlan. Det finns väl inte en enda Rolex utan texten "Rolex" på urtavlan. Förövrigt en väldigt udda klocka. Den ser ut som en 50-60-talare, men är en kvartsklocka. :facepalm:
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Det är ju ganska vanligt att man slänger på en rolex-logga i ett försök att luras. I detta fallet står det ju inte ens Rolex på urtavlan. Det finns väl inte en enda Rolex utan texten "Rolex" på urtavlan. Förövrigt en väldigt udda klocka. Den ser ut som en 50-60-talare, men är en kvartsklocka. :facepalm:

Tänk så är det världens första kvartsare? :)
 
Topp