• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En Rolex till i min samling

Tony

Omega
Fick tag i en Oysterquart som är köpt i Rolex´s hemland. Förra ägaren fick den i present och har bara använt den ett par gånger. Sedan har klockan legat i lådan. Ägaren tror att klockan är från 1986 eller 1987 (han hittade pappren häromdagen men jag har inte fått dem ännu). Med andra ord är klockan som ny. Jag var orolig att batteriet hade läckt då ägaren sade att han aldrig har lämnat in klockan för batteribyte.
Ringde Rob E förra veckan och hörde om de hade tid för mig ifall jag tog mig till huvudstaden. Inga problem sa de. Igår tog jag semester och tog mig tidigt till huvudstaden. Pratade med Jonas på Rob E, jag sa att jag bara är i stan över dagen och skulle bli mycket tacksam om han kunde undersöka klockan (jag var ju orolig för batteriläckage) under dagen innan mitt tåg gick hemåt. Cirka 3h innan mitt tåg gick fick jag ett sms att klockan var färdig. Batteriet hade inte läckt, nytt batteri, nya packningar och länkjustering i god tid innan mitt tåg gick. Jag hann också med att ställa några (okej då, många) dumma frågor, Jonas tog sig tid och svarade utförlig på frågor. Nöjd var jag när jag satte mig på tåget hem med en ny Rolex i samlingen.
Tack Rob E (Jonas) för ett bra bemötande!

faXb754.jpg


kqJaUPY.jpg



Ni får ha överseende på kvalitén på bilderna.
 

Sond

Patek
Fick tag i en Oysterquart som är köpt i Rolex´s hemland. Förra ägaren fick den i present och har bara använt den ett par gånger. Sedan har klockan legat i lådan. Ägaren tror att klockan är från 1986 eller 1987 (han hittade pappren häromdagen men jag har inte fått dem ännu). Med andra ord är klockan som ny. Jag var orolig att batteriet hade läckt då ägaren sade att han aldrig har lämnat in klockan för batteribyte.
Ringde Rob E förra veckan och hörde om de hade tid för mig ifall jag tog mig till huvudstaden. Inga problem sa de. Igår tog jag semester och tog mig tidigt till huvudstaden. Pratade med Jonas på Rob E, jag sa att jag bara är i stan över dagen och skulle bli mycket tacksam om han kunde undersöka klockan (jag var ju orolig för batteriläckage) under dagen innan mitt tåg gick hemåt. Cirka 3h innan mitt tåg gick fick jag ett sms att klockan var färdig. Batteriet hade inte läckt, nytt batteri, nya packningar och länkjustering i god tid innan mitt tåg gick. Jag hann också med att ställa några (okej då, många) dumma frågor, Jonas tog sig tid och svarade utförlig på frågor. Nöjd var jag när jag satte mig på tåget hem med en ny Rolex i samlingen.
Tack Rob E (Jonas) för ett bra bemötande!



Ni får ha överseende på kvalitén på bilderna.
Ser inga bilder. Men det är ändå underbart. Semester, tåg, Rob E och lyckligt slut. Den boken hade blivit en storsäljare..:)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grattis till en lite udda val ut av Rolex klocka. Av bilderna som man kan se så tycker jag att skicket verkar grymt!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Härligt! Grattis! Batteriläckage är för övrigt en av marodörerna när det gäller förstörda verk i OQ. Bra att allt var i ordning.

Och urmakarna hos Rob Engström är serviceinriktade. Det gillas!

mvh A
 

Bolio

Panerai
Det där var ju ett riktigt guld korn inte lätt att hitta nått liknande hoppas ni kommer att trivas ihop. Grattis
 
Topp