• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En saknad familjemedlem har hittat hem..

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
I början av detta året ropade jag in denna godbit på Malmö Pantbank, en IWC Andreas Huber Special Edition Urania. Detta är en begränsad utgåva på 150 ur varav det här exemplaret är nr 44.
Efter 2 månader i min ägo gick klockan i golvet och stannade, uret lämnades in på Hukes i Malmö, där konstaterades att dom inte hade kunskapen att utföra reparationen utan klockan fick skickas till Amsterdam för service och reparation.
Nu 16 veckor senare har klockan äntligen återvänt hem till sin rätta ägare, och som jag väntat:)

Lite bilder för att beskriva glädjen vid återföreningen.

kzEjLef.jpg

o6aXsHZ.jpg


En riktigt intressant och speciell tavla
y5Tp4r3.jpg

En nästan lika intressant baksida...
2XJ1pKM.jpg


M27UVV3.jpg

Originalband från IWC är mumma....
ogKau0o.jpg

Ett litet Wristshot också bara.....
1aa9ACf.jpg

Tack för titten och en fortsatt trevlig helg!
 

Sond

Patek
Verkligen en ovanlig och rolig klocka. Och visst är det fantastiskt att dessa små mekaniska underverk går att reparera och serva efter så många år?
 

Barda

Cartier
Jag är lite kär i formen på den där. Ligger två på uretvintage till salu som jag har försökt hetsa kollegor att köpa. Ah riktigt fin är den...
 
Topp