• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En semi-gammal Breitling behöver service, tips tack.

Ricrob

Patek
Tjäna!

En god vän till mig har en superskön Breiltling Chronomat i G/S och med UTS och the works. Tyvärr börjar den gå knackigt och behöver service, inget konstigt med det då den är 10-15 år gammal och oservad. Frågan är bara, är det Breitling AD som gäller på dessa oldies, eller kan man vända sig till vilken vettig urmakare som helst? Det är ju ändå i grunden ett 7750-verk som snurrar i den. Tankar och tips mottages tacksamt!

Edit: Hittade en bild på klockan i fråga och alla vet ju bild behövs för att ngt ska ha hänt!

image.jpg


/R
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    178.5 KB · Visningar: 62

jabla

Sarlacc
Nymans har hyfsade priser så det är inte så mycket att tveka på om det är en keeper.
 

DrDre

Patek
Jag hade tänkt att föreslå en fristående urmakare, men IOM att Nymans tar 3900, så skulle jag valt dem. 7750 är ganska dyrt att serva så jag tror inte man kan spara många hundringar hos en fristående.
 

Jens

Greedo
Nu är jag partisk, men jag rekommenderar Franks ur. Bäst är väl att ringa runt och höra.


J
 
Topp