Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

En semi-gammal Breitling behöver service, tips tack.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ricrob, 22 maj 2014.

1. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Tjäna!

En god vän till mig har en superskön Breiltling Chronomat i G/S och med UTS och the works. Tyvärr börjar den gå knackigt och behöver service, inget konstigt med det då den är 10-15 år gammal och oservad. Frågan är bara, är det Breitling AD som gäller på dessa oldies, eller kan man vända sig till vilken vettig urmakare som helst? Det är ju ändå i grunden ett 7750-verk som snurrar i den. Tankar och tips mottages tacksamt!

Edit: Hittade en bild på klockan i fråga och alla vet ju bild behövs för att ngt ska ha hänt!

image.jpg

/R

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      191,6 KB
      Visningar:
      48
    svesam, Sullstrom och tim ur länk gillar detta.
  2. Desmond_Malone

Desmond_Malone Friends of KS

Från:
    Värmdö
    jabla gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Nymans har hyfsade priser så det är inte så mycket att tveka på om det är en keeper.

4. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Det är lite det frågan gäller, vad är hyfsat pris, kan "vem som helst" serva den?

5. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Om han tänker ha den 10 år till hade jag inte tvekat på Nymans. Prislista finns på deras hemsida.
    http://www.nymansur.com/service#breitling

Ricrob gillar detta.
  6. DrDre

DrDre Friends of KS

Jag hade tänkt att föreslå en fristående urmakare, men IOM att Nymans tar 3900, så skulle jag valt dem. 7750 är ganska dyrt att serva så jag tror inte man kan spara många hundringar hos en fristående.

Ricrob gillar detta.
  7. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Nu är jag partisk, men jag rekommenderar Franks ur. Bäst är väl att ringa runt och höra.

J

Ricrob gillar detta.
  8. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Gillar också Franks av ngn anledning, har väl fått bra service där helt enkelt. Och ja, ringa kan man ju såklart göra men inte före jag kollat med er här, vafan ska jag annars ha med er att göra..? ;)

Jens och jabla gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield