• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad EN SISTA PRISBUMP! Junghans Meister Kalender

Det må vara en klyscha att inleda en säljesannons med orden "när jag skaffade den här, trodde jag aldrig att jag skulle sälja den", men så är faktiskt fallet med detta ur. Long story short: skaffade uret sprillans nytt, som relativt nyfrälst klockentusiast, men har sedan dess blivit mer och mer förälskad i vintage. Säljer således klockan nu för att finansiera ett eller två vintage-köp.

Klockan är inköpt i december 2015 och har således fortfarande garanti kvar till december 2017. Skicket är som ny, med undantag för en liten repa vid 4 sekunder över 12. Jag har gjort mitt yttersta för att ta en bild av sagd repa, men den är mycken liten och svårfotograferad. Jag hänvisar till bilderna för egen bedömning – se särskild den fjärde bilden!

Klockan är köpt från uhr24.de, där nypriset för klockan i skrivande stund är strax under 21 000:-. Jag hade en rabattkod vid köpet och betalade endast 19 370:- vid köpet, vilket framgår av kvittot. Jag begär 15 500:- 14 000:- 13 500:- för klockan. Köparen betalar eventuell frakt. Full retur utlovas om klockan ej svarar mot mina beskrivningar. Klockan finns i Lund.

OBS! Texten i dag- och månadsfönstren är på tyska! Veckodagarna skrivs således "mon, din, mit, don, fre, sam, son", till exempel. Jag kände personligen vid köpet (och fortfarande) att detta är mer troget klockans tyska ursprung, än att köpa en med engelsk text. Jag är dock medveten om att alla inte kommer hålla med om detta. Förhoppningsvis inte en dealbreaker, men kanske för någon?

Annat bra att veta om klockan, hämtat från Junghans hemsida:
  • Diameter: 40,4 mm
  • Höjd: 12 mm
  • Armbandsbredd: 21 mm
  • Glas: plexiglas
  • Urverk: ETA 2824-2 w, kaliber J800.3
  • Referensnummer: 02717203.00
Min första säljesannons här. Hoppas att jag inte utlämnat något väsentligt. Tveka inte att höra av dig om du har frågor, eller tillrättavisningar.

g06051z.jpg

(Jag har även klockan ute till försäljning på Reddit, vilket förklarar den handskrivna lappen med mitt användarnamn där.)
Zykn9Tw.jpg


KKCrv2N.jpg


elJAm8D.jpg

Ovan är bilden där jag har försökt fotografera den lilla repan vid 4 sekunder över 12.
8kMdIUO.jpg


riWmej4.jpg

t5i0fvO.jpg

N8AFuje.jpg


YE1Kt5m.jpg


YG7HsaQ.jpg


3Gl3MEq.jpg


hCWLVAv.jpg
 
Senast ändrad:
Topp