• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En ska bort. Ni väljer vilken.

Vilken ryker?

  • Explorer

  • SM300

  • Reverso GT


Resultatet är endast synligt efter enkät.

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ny Exp1 utplockad av mig för ett år sen.
Gammal SM300 nyservad och asbra.
Nåt år gammal Reverso GT, fullset.

En måste göra plats åt något som ska vara sommarklocka.
Vilken?

IMG_2958.JPG
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Hade nog haft kvar de 3 och kört exp på sommaren på rubber B
Men om någon ska bort säger jag Omegan för jag personligen har aldrig fastnat för modellen även om jag förstår att andra gillar den
 

SdV

Omega
Jag hade sålt Omegan och sen varit sjukt nöjd mig med de andra två. Sommarklocka, vad ska det vara bra för?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Hade lätt haft kvar Explorer och Reverson, men det är bara för att jag föredrar JLC och Rolex framför Omega.
Det rationella hade väl varit att 50-50 fördelat svara på vilken du använder minst och vilken du kan göra störst förtjänst alt. minst förlust på.
 
  • Like
Reactions: kmg

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Riktigt fin Omega; tycker den direkt ska tas ur ekvationen och stanna.
Lite svårare de andra två emellan.. Jag förstår att Explorern generellt är en uppskattad klocka, men jag tycker nästan den blir på gränsen till tråkig i sin generiska utformning. Som någon nämnde ovan är det för mig onekligen mer karaktär på Reverson. Dock intressant att veta vad som i stället ska in; det kan ju i ganska hög utsträckning påverka vilken vi andra tycker ska få lämna..
 
Vill börja med att berömma en stark trippel. :) Med det sagt lägger jag min röst på Exp mest för jag rankar de övriga två högre. Har själv flippat 39:an och inte ångrat mig. Som tidigare skrivits ångrar du dig är den ju lätt att få tag på igen.
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Exp, enkel att ersätta. Sen är det självklart den ska ut till förmån för någon rolig badklocka. SM o reverson har för mkt karaktär för att flippas. Kmr bli en supertrippel!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Grattis till en fin mix. Behåll Omegan till varje pris då den är svårast att ersätta och har det. Jag skulle ha släppt reverson trots att det gör ont att skriva det. Mycket hänger på sommarklocksvalet, men var rädd om Omegan eller sälj den till någon som ser värdet i den och då menar jag inte det ekonomiska.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
om Sommarklockan är lika stryktålig som Explorern är det ju självklart att det är Explorern som bör gå... dessa växer ju också på träd om du vill plocka en ny senare... :)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Utforskaren så klart.
I den trion är den tveklöst den mest intetsägande modellen.
 

Ryttaren

Rolex
Behåll Omegan... Explorer bort. Har själv börjat gilla Reverson och din är en riktigt trevlig modell :)
 

GlennG

Cartier
SM300:an ligger ju närmast sommarklocka av de du redan har, MEN(!) har helt klart mest karaktär, så därför väljer jag Explorern. Reverson är en tusen gånger bättre dressare än Rolexen, så den får stanna. Om du vill ha en ny beater (á la Explorer) så flippar du den nya sommarklockan i slutet av september.
 
Topp