• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En ska bort. Ni väljer vilken.

Vilken ryker?

  • Explorer

  • SM300

  • Reverso GT


Resultatet är endast synligt efter enkät.

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ser ut som kladd på visarna, därav frågan.
IMG_3004.JPG
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Plocka bort Reverson tycker jag. Rolexen är väldigt allround och Omegan är en rolig, klassisk vintagedykare.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Omega är för vacker för att flippa tycker jag dock att jag är en stark anhängare av Explorer! Men en Explorer växer nästan på träd.... inte Omegan... och JLC är ett super komplement till stålisen!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Bort med Explorer. Både Omegan och Rolexen kan ju funka utmärkt som sommarklockor redan, på med gummi eller länk på Omegan bara. Reverson inte så mycket på stranden va? Flippar du den har du ju 3 sommarklockor med den nya du köper!? Flippar du Omegan har du en "inte-sommarklocka" och två nya klockor. Så, för dynamikens skull, en ny, en gammal och en "inte-sommarklocka" ;)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Flippa Explorern. Jag gillar Explorer men i sällskapet är den tristast. Jag anser också att sobra klockor inte kan vara sommarklockor. Det måste vara lite färg, lite uppkäftighet och vattentålighet. Posta vad det blir för något sen!
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Ny Exp1 utplockad av mig för ett år sen.
Gammal SM300 nyservad och asbra.
Nåt år gammal Reverso GT, fullset.

En måste göra plats åt något som ska vara sommarklocka.
Vilken?

IMG_2958.JPG
Det känns som om du inte vill släppa Omegan om man läser hur du beskriver klockorna...? OM du gillar JLC'n och använder den hade jag droppat Explorern, annars tvärtom.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Reverso helt klart. Är ju inget jättefan av Explorer, men du gillar ju den och det är ju kul med något nytt att varva med. Seamastern måste stanna!

Edit: reverson är ju också rätt ny... Men skitsamma, Explorer vinner.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Även om Omega är mitt favoritmärke och en patinerad vintagedinka har sin charm, så skulle jag nog välja bort den ändå. Rolexen och JLC:n är snyggare i sammanhanget. (Nytt ska're va! ;) )
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Flippa Reverso. Omegan är nästintill en keeper och Explorern är riktigt schysst och funkar i precis alla situationer.
Jlcn är ju kul i klocklådan men där ska ju eg inte en klocka ligga och skräpa...
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Känner absolut ingenting för Explorer 1, så sjukt död klocka på handleden, så svaret är enkelt :)
Tyckte jag med, tills jag såg 214270 mk2 (basel 2016 och även den @vaniljglass äger) IRL. Så jag köpte en nyligen. Den är grym. Så den tycker jag ska stanna.

Reverson har aldrig gjort något för mig. Inte heller SM300:n egentligen men förstår om den är rare.
 
Senast ändrad:
Topp