• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En spontan titt-in hos urhandlare i Malmö

Strövade omkring på Malmös gator i går och kunde inte låta bli att ta en liten kik inne hos urhandlaren. Fokus låg på en IWC Portuguese som jag länge suktat efter, men fick även fingra på några andra trevliga pjäser. Nedan följer några halvtaskiga bilder jag hann knäppa:

1.jpg


3.jpg


4.jpg

2.jpg

5.jpg


6.jpg


/Johan
 
Om du tänker på den blå ATn satt den bäst på handleden, helt klart. Portuguesen ser dock alltid större ut på bilder än vad den upplevs IRL får jag medge. Den känns inte alls stor, men mäter väl 40,9 har jag för mig. Som sagt, en riktigt riktigt sjyst klocka IRL IMHO ;)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Gillar Iwc , alltid drömt om en sådan..
Nackdelen är kanske att den är lite för dressad för mig...
 

Icaras

Rolex
Tycker Portuguesen ser konstig ut... Hade jag snabbt sett den på någons handled på gatan och missat IWC hade jag trott det varit en klocka för <2k. För stor tavla till för tunna boettkanter :(

AT:n i guld såg fin ut! Finns den även med länk?
 
Tycker Portuguesen ser konstig ut... Hade jag snabbt sett den på någons handled på gatan och missat IWC hade jag trott det varit en klocka för <2k. För stor tavla till för tunna boettkanter :(

AT:n i guld såg fin ut! Finns den även med länk?

På bilder är jag nästan villig att hålla med dig. Men med så många andra kvalitetsur är det en helt annan klocka när du ser den på handleden. Riktigt vacker! Storleken är såklart en annan diskussion.

ATn ska finnas med länk! De hade ingen inne, men jag fastnade för kombon brun kroko och guldboett :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Icaras

Rolex
På bilder är jag nästan villig att hålla med dig. Men med så många andra kvalitetsur är det en helt annan klocka när du ser den på handleden. Riktigt vacker! Storleken är såklart en annan diskussion.

ATn ska finnas med länk! De hade ingen inne, men jag fastnade för kombon brun kroko och guldboett :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Det hållee jag med dig om! Kanske borde ta en närmre titt på den :) många verkar ju gilla den...

Nice... lär vara en tung skapelse ;)
 
Själv har jag länge ansett den vara en av de snyggare kronograferna (inom sin prisklass, så klart) men väldigt sällan, om någonsin, sett den utanför klockbutiker. Vad det beror på är för mig fortfarande en gåta. Det står högt på min önskelista i alla fall :)
 
Själv har jag länge ansett den vara en av de snyggare kronograferna (inom sin prisklass, så klart) men väldigt sällan, om någonsin, sett den utanför klockbutiker. Vad det beror på är för mig fortfarande en gåta. Det står högt på min önskelista i alla fall :)


Gissar att det beror på en ganska hög prislapp i kombination med att det inte är en klocka för vattensport, vilket säkert har inverkan på vanliga människor (dvs icke-klocknördar :))
 
Just den där Portuguese chronon har en kollega till mig. Måste också säga att jag tycker den är vansinnigt vacker. När man ser den live på någons handled fattar man grejjen, indexen och visarna reflekterar ljuset på ett särskilt sätt, den ser väldigt exklusiv ut.

Tycker faktiskt inte storleken är så farlig heller, då är storebrorsan med 7-dagarsverket rätt mycket kraftigare på handleden...
 
Just den där Portuguese chronon har en kollega till mig. Måste också säga att jag tycker den är vansinnigt vacker. När man ser den live på någons handled fattar man grejjen, indexen och visarna reflekterar ljuset på ett särskilt sätt, den ser väldigt exklusiv ut.
dagarsverket rätt mycket kraftigare på handleden...

Kan inte annat än hålla med. Synd att det inte florerar fler på andrahandsmarknaden. Får väl ge mig ner till varmare breddgrader där den verkar vanligare på köp/sälj-marknaden.
 
Topp