• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En stjärna från Japan(paketöppning)

Subby

Rolex
Jag har sedan mitt klockintresse började växa varit förtjust i klockor från Japan. Som fattig student har man inte råd med att köpa exklusiva klockor och japanska klocktillverkare levererar mycket klocka för en liten peng.

Av de japanska märkena har jag ett speciellt intresse för Orient, jag tappade räkningen hur många Orient klockor jag har haft. Jag provade en Orient Star tidigare som jag verkligen ångrar att jag sålde. Ping @Daniel Cruz Vera

Jag gillar främst klockor åt lite mer dressade hållet. Jag har endast 3 sportklockor i min samling, anledningen till det att sportklockorna sitter väldigt dåligt på mina smala handleder och de mindre dykarklockor och kronografer tilltalar mig inte riktigt.

Den här modellen som kommer visas nu har jag kollat i några månader, beställde en gång tidigare och fick veta att den inte fanns i lagret och många klockor kom och gick under den tiden. Jag bestämde mig för att beställa hem den när jag såg att Creationwatches hade den inne, sagt och gjort och beställde den i lördags. Och då var den i ombudet idag.

Bilderna är tagna i taskigt ljus så ni får ursäkta.

IMG_0383.JPG


IMG_0384.JPG


IMG_0385.JPG

Lådan är antagligen fel då såvitt jag vet är denna modell inte en Limited Edition, men jag bryr mig minst om lådan i dagsläget.
IMG_0387.JPG


IMG_0388.JPG


Vad har vi här då?

Det är en SEL09003D0 med en väldigt vacker blå tavla med våffel mönster i mitten som är väldigt svårt att fånga på bild.
IMG_0389.JPG

IMG_0390.JPG


IMG_0392.JPG


IMG_0393.JPG


IMG_0394.JPG


IMG_0396.JPG


Här kommer lite teknisk information om klockan


Orient Star elegant classic
Stainless Steel Case
Navy Blue Leather Strap
Automatic Self-Winding And Hand-Winding Movement
Caliber: 40N52
22 Jewels
Sapphire Crystal
Blue Dial
Silver Hands
Roman Numerals
Power Reserve Indicator
Date Indicator
Screw See-Through Case Back
Buckle Clasp
50M Water Resistant

Approximate Case Diameter: 38.50mm
Approximate Case Thickness: 13.10mm

And of course a wristshot..
IMG_0398.JPG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Riktigt fin! Gillar de vita visarna, skön kontrast :) Orient star är ruggigt bra grejer med, ägt en och lär bli fler!
 

Kson

Patek
2-Faktor
Jag har sedan mitt klockintresse började växa varit förtjust i klockor från Japan. Som fattig student har man inte råd med att köpa exklusiva klockor och japanska klocktillverkare levererar mycket klocka för en liten peng.

Av de japanska märkena har jag ett speciellt intresse för Orient, jag tappade räkningen hur många Orient klockor jag har haft. Jag provade en Orient Star tidigare som jag verkligen ångrar att jag sålde. Ping @Daniel Cruz Vera

Jag gillar främst klockor åt lite mer dressade hållet. Jag har endast 3 sportklockor i min samling, anledningen till det att sportklockorna sitter väldigt dåligt på mina smala handleder och de mindre dykarklockor och kronografer tilltalar mig inte riktigt.

Den här modellen som kommer visas nu har jag kollat i några månader, beställde en gång tidigare och fick veta att den inte fanns i lagret och många klockor kom och gick under den tiden. Jag bestämde mig för att beställa hem den när jag såg att Creationwatches hade den inne, sagt och gjort och beställde den i lördags. Och då var den i ombudet idag.

Bilderna är tagna i taskigt ljus så ni får ursäkta.

IMG_0383.JPG


IMG_0384.JPG


IMG_0385.JPG

Lådan är antagligen fel då såvitt jag vet är denna modell inte en Limited Edition, men jag bryr mig minst om lådan i dagsläget.
IMG_0387.JPG


IMG_0388.JPG


Vad har vi här då?

Det är en SEL09003D0 med en väldigt vacker blå tavla med våffel mönster i mitten som är väldigt svårt att fånga på bild.
IMG_0389.JPG

IMG_0390.JPG


IMG_0392.JPG


IMG_0393.JPG


IMG_0394.JPG


IMG_0396.JPG


Här kommer lite teknisk information om klockan


Orient Star elegant classic
Stainless Steel Case
Navy Blue Leather Strap
Automatic Self-Winding And Hand-Winding Movement
Caliber: 40N52
22 Jewels
Sapphire Crystal
Blue Dial
Silver Hands
Roman Numerals
Power Reserve Indicator
Date Indicator
Screw See-Through Case Back
Buckle Clasp
50M Water Resistant

Approximate Case Diameter: 38.50mm
Approximate Case Thickness: 13.10mm

And of course a wristshot..
IMG_0398.JPG


Bra köp!
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Jag ville ha något mer tålig, den var en underbar klocka men ingen vardagsklocka tyvärr.
Aha, oki. Tålig som i typ Seiko SKX eller liknande kanske? :)
Eller, ja just det, du var mer för dressare. Vad väljer man då om man ska ha en tålig (helt utanför mitt kunskapsområde)?
 

Subby

Rolex
Aha, oki. Tålig som i typ Seiko SKX eller liknande kanske? :)
Eller, ja just det, du var mer för dressare. Vad väljer man då om man ska ha en tålig (helt utanför mitt kunskapsområde)?

Jag köpte en Oris 65 och uppgraderade till Aerospace i veckan, insåg att jag hade för många dressare :)
 
Topp