• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En sväng till GBG, vilka urmakare ska man besöka?

T

Tobbe

Guest
För nytt är det väl Bergströms och Douglas Krook (?)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
GBG är dessvärre ingen bra stad för klockspaning.
För nytt, vilket redan nämnts; Bergströms (Rolex, Tudor, Breitling), Jarl Sandin (Breitling, Longiness mm), NK (Tag, Breitling, Hublot, Longiness) och eventuellt Magnussons ur (Grand Seiko (har haft två modeller), Victorinox, Seiko Astron, annat skräp).

För överprisade beg-grejer: Antikhallarna som nämnts + pantbanker.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
GBG är dessvärre ingen bra stad för klockspaning.
För nytt, vilket redan nämnts; Bergströms (Rolex, Tudor, Breitling), Jarl Sandin (Breitling, Longiness mm), NK (Tag, Breitling, Hublot, Longiness) och eventuellt Magnussons ur (Grand Seiko (har haft två modeller), Victorinox, Seiko Astron, annat skräp).

För överprisade beg-grejer: Antikhandlarna som nämnts + pantbanker.

Tyckte du missade två viktiga.

NK: JLC
Jarl Sandin: IWC
 

David

Bödeln
Haga Antika Tider vid Järntorget har ibland en del kul, och sedan finns det en butik två dörrar uppåt Linnégatan som har mycket vintage Omega, JLC, IWC och en och annan Rolex, dock är det min erfarenhet att killen som äger stället inte är särskilt sympatisk.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag gick in på jarl sandins för ngt år sedan, det var tomt i montrarna tänkte inte så mkt mer på det. Lite skämtsamt frågade jag om de hade varulagersinventering, upp blickar en ngt sargad kvinna som förståeligt svarar lite argt:
Du har visst inte läst gp, vi blev rånade igår.. Oops.
Du har även lite mixade klockor i antikhallarna. Rolex, iwc jaeger, begade. Mannen i butiken brukar ofta säga: det är ett väldigt fint urverk i den där. Så säljer man en klocka;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du har även lite mixade klockor i antikhallarna. Rolex, iwc jaeger, begade. Mannen i butiken brukar ofta säga: det är ett väldigt fint urverk i den där. Så säljer man en klocka;)
Han är trevlig och verkar ha bra koll den herrn.
De andra butikerna i hallen är lite mer tveksamma. En gubbe ville sälja en Seiko monster för 2800kr :D
 

The Pell

Cartier
Inte mycket till spaning kanske, men vill ändå slå ett slag för Mariaplans Ur. Urmakaren är så där lagom butter men trevlig, och han har alltid en uppsättning nyservade 60-tals Omegor och Certinor till salu för kaffepengar. Dessutom har han en YM i platina på handleden som han gärna visar upp :)

Efter besöket så kan man ju alltid traska de hundra meterna ned till Red Lion för någon smarrig microbryggd ale - alternativt en lugn promenad längs den vackra allén på Älvsborgsgatan.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag kan slå ett slag för infinitum på Kungsgatan 5. Köpte min 116610ln begagnad där till ett bra pris, de lämnade även 2 års garanti på klockan, vilket jag tyckte var bra.
 
Topp