Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

En Swatchoholists bekännelser

Diskussion i 'Diskussion' startad av denjohan, 1 april 2016.

Taggar:
  1. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

- Hej, jag heter Johan och jag är Swatchoholist.

-Hej Johan!

- Jag har varit missbrukare i nära 30 år. Jag har försökt sluta fler gånger än jag kan räkna till, men jag trillar alltid dit förr eller senare. Nu senast har jag varit ren i flera år, men nu har jag ramlat dit igen. Här är min berättelse om missbruket.

Allt började i högstadiet. Ni vet, man är ung, dum och tror att man klarar allt. Jag tänkte att jag kunde testa, inte ramlar man dit på en enda. Så jag började med den här.

swatch watch Techno-Sphere_thm.JPG

Den höll mig flytande i flera år, men sen blev suget för stort, det blev en till:

SWATCH WATCH VARIATION JELLY FISH_thm.JPG

Och en till:

Swatch Watch Bar Oriental_thm.JPG

Här trodde jag i alla fall att jag hade begäret under kontroll. Det var ändå bara standardmodeller, inget avancerat. Vad händer då? En krono:

La Majeste Velours_thm.JPG

Sedan bar det långsamt utför. Musik:
    SLK100_sa000_nvz.jpg

En jävla personsökare, fatta hur under isen jag var:
    IMG620356539.jpg

Jag drogs ned i metallträsket. Jag var rädd att det här skulle sluta illa:
    53731146.jpg

Den här nedanför
    höll på att bli min sista, den stillade begäret. Sen gick den dessvärre sönder, och det var dags igen.

YCS4015AG_sa000_nvz.jpg

Dykare kom:
    YBS4001_sa000_nvz.jpg

Till och med min fru drogs med i missbruket. Den här fixade hon till mig:
    swatch_dark_phoenix_swatch__dark_phoenix.jpg

Som en sista förödande fix kom den här. Och den drog mig in i det djupa beroendet av klockor jag nu är fast i:
    SVGK400G_sa000_nvz.jpg

Jag har som sagt varit ren från i alla fall mitt Swatchmissbruk i några år nu. Klockmissbruket finns givetvis kvar, men de billiga fixarnas tid är nu förbi. Och sedan idag så kom detta.

image.jpeg

Nu är jag rädd att det är dags igen. Så det här är min historia. Hur ser din ut?

Sjömästarn, Chuck, Sorubim och 34 andra gillar detta.
  2. Aarrgghh

Aarrgghh Bonde

Från:
    Eslöv
    Inte dax för en Sistem 51? Jag är lite sugen själv på att köpa en bara för att ha en i samlingen! :)

3. Andy7750

Andy7750 Präst

Från:
    Kungälv
    Åh du sitter verkligen fast i skiten, kan bara gratulera :)

4. regnguden

regnguden Präst

Har en i nuläget, men tror att det kommer att köpa fler i framtiden bara för att de är så underbart enkla och lagom udda! Gillar din samling! :)

5. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Jag köper ibland tvångsmässigt lite lokala specialare. Senast var en new york edition i swatchbutiken vid times square. Har ett oräkneligt antal swatch.... Grav missbrukare....

Maro gillar detta.
  6. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

Hade alla funnits kvar så hade det varit en kul samling. Nu är ju dock Swatchens natur att vara något av slit-och-släng, och alla klockorna utom den svarta och den nyinköpta Techno-Spheren är sedan länge borta, vissa helt enkelt slutkörda, andra flippade. Mightyn (den övre blåa med röda visare) hade jag gärna haft kvar, men tyvärr havererade urverket i min. Den är gjord i aluminium, galet lätt klocka, lättare än plasten. Blungen (den andra blå kronon) ångrar jag lite att jag flippade. Den var kul, automatare med ETA-verk.

7. regnguden

regnguden Präst

Stackars klockor, men precis som du säger är det slit och släng och då blir desvärre så att vissa får gå hädan... :( Du får väl köpa nya/begagnade exemplar av samma modeller som funkar istället!;):)

8. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Du är avslöjad, du är Tony på TTT! :D

xTZ och JohnDoe gillar detta.
  9. mullvad_65

mullvad_65 Bonde

Från:
    ett annat ställe
    Hehe, har också suttit i det träsket. Och jag har de flesta av mina kvar, inte bara klockor utan även en mobiltelefon och ett par solglasögon:
    image.jpg

JohnDoe, DrSbaitso och regnguden gillar detta.
  10. M.U

M.U Biskop

Oh man, youre fucked.

11. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Vi är många som "dragits ned i metallträsket" :)
    Trevlig historia och roliga klockor!

12. denjohan
    Trådstartare

denjohan Friends of KS

Jag vet. Jag vet.

Mårtenssons ur Brookfield