• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Mark-IX

Cartier
CWC RN - bezeln är 40 mm, och klockan är 11 mm hög. Väldigt smidig! :)

image.jpeg
 

Mark-IX

Cartier
Är sugen på en dykare från cwc, dock inte bestämt mig för vilken. Någon som ägt/äger både quartz och automaten? Vad säger ni?

Hoppas jag inte svär i kyrkan nu men - Om du inte är märkesfixerad kan du testa med den billigare Zeno-varianten...(quartz) ...finns även i pvd-utförande. :)
image.jpeg

(Bild lånad från nätet)
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5799.JPG
IMG_5801.JPG

Fanns dessa med högglanspolerad ovansida eller är det någon som varit kreativ med poleringen?
 

Johanw

Cartier
Det fanns.. ett tag gjorde de även en automat med tritiummärkt tavla, men på vilken de använda luminova! Sannolikt hade de några t-tavlot kvar.
Den hade även datum.. De klockorna går att hitta med lite tur. Gör handleden glad, men plånboken ledsen.

Jag äger ett hopplock. Är en quartz SBS med T-tavla och luminova samt bakstycke säger issued 12 fast jag köpte den 2014. Så känns som dom gjorde en Omega och tog lite vad man hade i lådorna och byggde slut på gamla delar.

IMG_2080.JPG
WP_20140214_004.jpg
 

Simpatico

Rolex
Min är nästan samma. T tavla men med lumi. Dock köptes min personligen på plats, Silvermans 2013 och har högt nr och från 13.
 
Jag äger ett hopplock. Är en quartz SBS med T-tavla och luminova samt bakstycke säger issued 12 fast jag köpte den 2014. Så känns som dom gjorde en Omega och tog lite vad man hade i lådorna och byggde slut på gamla delar.

IMG_2080.JPG
WP_20140214_004.jpg

Ballt! Ja det stämmer nog att plockade ihop. Det är sånt som kommer vara mardrömmar att reda ut i vintagedelen av köp o sälj på klocksnack år2040.. ;)
 

Bottega

Cartier
Det fanns.. ett tag gjorde de även en automat med tritiummärkt tavla, men på vilken de använda luminova! Sannolikt hade de några t-tavlot kvar.
Den hade även datum.. De klockorna går att hitta med lite tur. Gör handleden glad, men plånboken ledsen.

Tack för tipset! Tycker CWC gör riktigt fina klockor faktiskt. Just en Diver med T tavlan utan datum, vintage! vore ju najs :)
Men som jag förstår så är de 44+mm stora? finns det typ, 39mm?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
IMG_5810.JPG

Gillar min CWC skarpt faktiskt, mycket mer än jag trodde jag skulle göra. Så nu har jakten på en no date med tritium påbörjats.

Gick en riktigt fin 97a nodate igår på bukten för under 6K.

Visst måste man ha en från innan 2000 för att få med riktig tritiumtavla?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gick en riktigt fin 97a nodate igår på bukten för under 6K.

Visst måste man ha en från innan 2000 för att få med riktig tritiumtavla?
Luminova kom 2000 men CWC har ju använt gamla tavlor efter år 2000. Så snackar vi stora tillverkare så ja, dock inte CWC.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Luminova kom 2000 men CWC har ju använt gamla tavlor efter år 2000. Så snackar vi stora tillverkare så ja, dock inte CWC.

Vet man hur många år in på 2000-talet som dom satte i tritiumtavlor? På deras hemsida skriver dom "Luminova markings (Tritium paint no longer used in production since early 2000s)" men betyder ju bara att dom inte tillverkat tavlor med tritium sedan dess.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet man hur många år in på 2000-talet som dom satte i tritiumtavlor? På deras hemsida skriver dom "Luminova markings (Tritium paint no longer used in production since early 2000s)" men betyder ju bara att dom inte tillverkat tavlor med tritium sedan dess.
Ingen aning, kan inte CWC. Men det borde ju vara så enkelt att T-märkning betyder tritium om de inte gjort någon specialversion.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så enkelt är det inte dessvärre tror jag. Dom gjorde en hel uppsättning med T-markering fast med luminova. @Seikosthlm vet mer har jag en känsla av.
Finns ju exempel på sådana modeller på denna sidan strax över våra inlägg. :)
Inte så smart av tillverkare att snurra till det så, tycker det sänker märket.
 
Topp