• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

RikNik

Panerai
2-Faktor
Freeeedag!
IMG_20170609_082348.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Efter att ha burit min Precista i över tre raka veckor kan jag nog konstatera att en cwc dykare lär gillas. Mindre storlek = perfekt :)

Dålig koll på prisbild men vad får man ge för de i stål med tritium och quartz (auto känns inte lika kul). Issued är inte viktigt för mig:
- med no date
- date
- day/date

:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Efter att ha burit min Precista i över tre raka veckor kan jag nog konstatera att en cwc dykare lär gillas. Mindre storlek = perfekt :)

Dålig koll på prisbild men vad får man ge för de i stål med tritium och quartz (auto känns inte lika kul). Issued är inte viktigt för mig:
- med no date
- date
- day/date

:)
Typ 4-5 papp + lite beroende på skick. ++ om issued - om fulpolerad. Är på jakt efter en nodate så du kan få flukta på min med dag och datum om jag lyckas hitta en.
 
Senast ändrad:

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Go kväll. Ursäkta att jag stör. Jag har en köpes-annons ute på en dykare från CWC, helst Quartz utan datum men allt är av intresse.
Tveka inte, sälj!
Peace
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6150.JPG
IMG_6151.JPG
IMG_6153.JPG

Dagens nyanlända och enda anledningen till att jag sålde den andra.

Gillade den förra som satan men ville gärna uppgradera till en issued no date. Glaset är väldigt geggigt på insidan (eller fulpolerat) så lika bra att skicka den på spa för nytt glas och nya packningar.

Är väldigt nöjd och tror den kommer få mycket handledstid precis som den förra.
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Diggar verkligen storleksmåtten på Cwc dykaren. Hur är den jämfört med seikos dykare tycker panelen? :)
Har bland annat skx007 och 031 hemma att jämföra med.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Diggar verkligen storleksmåtten på Cwc dykaren. Hur är den jämfört med seikos dykare tycker panelen? :)
Har bland annat skx007 och 031 hemma att jämföra med.
Citerar mig själv då någon här inne rimligen borde haft både Seiko skx007 och en cwc diver.

Hur tycker ni dom jämförs med varandra? Känslan och storlek främst :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Citerar mig själv då någon här inne rimligen borde haft både Seiko skx007 och en cwc diver.

Hur tycker ni dom jämförs med varandra? Känslan och storlek främst :)

Storleken på 42mm gör dom rätt lika men jag upplever nog en SKX-dykare som lite högre. Vet inte hur hög respektive modell är men det är hur jag uppfattar det iaf. Kronplaceringen är betydligt bekvämare på SKX. Föredrar nog känslan i vridringen på en CWC. Mer distinkta klick än Seikos lite sega och mjuka fjäderklick. Tycker personligen att en CWC är både snyggare och roligare än en SKX. Helt klart mer ovanlig också.
 
Topp