• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Mark-IX

Cartier
Gillar för närvarande att ha dykaren tight på ett tunnt Phoenix-band :) Trots mina fågelben till armar så älskar jag storleken!
image.jpeg
image.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Storleken på 42mm gör dom rätt lika men jag upplever nog en SKX-dykare som lite högre. Vet inte hur hög respektive modell är men det är hur jag uppfattar det iaf. Kronplaceringen är betydligt bekvämare på SKX. Föredrar nog känslan i vridringen på en CWC. Mer distinkta klick än Seikos lite sega och mjuka fjäderklick. Tycker personligen att en CWC är både snyggare och roligare än en SKX. Helt klart mer ovanlig också.
Tack för fin input :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Gillar för närvarande att ha dykaren tight på ett tunnt Phoenix-band :) Trots mina fågelben till armar så älskar jag storleken!
image.jpeg
image.jpeg
Ser ut att sitta bra :) ser inte ut som bandet bygger så mkt på höjden och de gillar jag.

Får nog bli några såna när en cwc diver väl landar. Vad har du runt leden btw? Är inte så krallig jag heller med 16cm
 
Senast ändrad:

trumpetera

Panerai
Hur är det, mörknar tritium av starkt solljus eller av att man förvarar klockan i mörker? Gillar den lätt gulnate lysmassan på en del bilder här i tråden!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur är det, mörknar tritium av starkt solljus eller av att man förvarar klockan i mörker? Gillar den lätt gulnate lysmassan på en del bilder här i tråden!
Det där är en diskussion utan resultat, det finns många teorier. :D
Personligen tror jag fukten och blandningen påverkar mycket mer än ljus.
 

finnirgens

Panerai
IMG_6150.JPG
IMG_6151.JPG
IMG_6153.JPG

Dagens nyanlända och enda anledningen till att jag sålde den andra.

Gillade den förra som satan men ville gärna uppgradera till en issued no date. Glaset är väldigt geggigt på insidan (eller fulpolerat) så lika bra att skicka den på spa för nytt glas och nya packningar.

Är väldigt nöjd och tror den kommer få mycket handledstid precis som den förra.
Kanonfin! Har haft några klockor med "gegga" på insidan glaset. Urmakaren gjorde då rent det med ren bensin. I ena fallet var det tritiumet som var orsaken.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanonfin! Har haft några klockor med "gegga" på insidan glaset. Urmakaren gjorde då rent det med ren bensin. I ena fallet var det tritiumet som var orsaken.
Jag har inte ens tänkt på att tritiumet kan vara boven. Glaset har ju ett gäng repor så det blir byte på det, i samband med det får man ju ny glaspackning vilket är gött.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Det tog ett tag att hamna i eftertankens kranka blekhet efter att ha sålt den förra CWC divern. Men nu har jag förbokat en CWC automatic diver Mk 2, med safirglas och dubblerade klick. Var först inne på den kommande remaken, men efter litet funderingar känner jag mig tveksam till den figurationen i Luminova. För den riktigt hågade går strax ett tritium original på auktion här:

https://www.chrono24.se/cwc/british-military-automatic-royal-navy-divers--id6395694.htm

De är faktiskt oslagbart coola de här även jag aldrig skulle betala 70k för ett ex.., men sånt har man ju sagt förr.. ;)

cwc 160324.jpg
 
Topp