• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

AndyAnd

Cartier
Under morgondagen landar min nyligen beställda Rolex explorer II med vit urtavla, ref 16570. Med andra ord så har jag en oändligt lång natt framför mig... Om det finns någon nattuggla där ute som bara ville stilla mitt tålamod ett uns genom att lägga upp bilder på sin explorer II... Så fort klockan landat lovar jag att bidra med egna.

En bild ärligt stulen från nätet.

16750-rolex-explorer-ii-fd-w-r.jpg
 

Wemb

Cartier
Suget finns fortfarande kvar efter en EXP II.
Köpte en 14060 i hopp om att det skulle stilla begäret, men den här tråden lär bara bidra till ett större sug.
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Har haft en svart 16570 som flög vidare i en bytesaffär. Perfekt storlek och kan absolut tänka mig en igen. Stilig, sportig och kvalitén...frugan anser att det är den snyggaste klockan som passerat detta hem.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
F-n, där kom den... Tråden som (igen) fick mig att bli sjukt sugen på en ExpII:a! :D

Har så många gånger varit sjukt nära att slå till, men aldrig fått tummen ur av nå´n anledning. Kanske dags nu när sommaren är på väg att ta slut.
Vem vill sälja?
Problemet - och sannolikt anledningen till ditt velande - är ju att du vet vilken expII-ref du behöver för att bli helt tillfredsställd... ;)
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Fattar inte varför alla säljer dem. En av få Rolexmodeller som fortfarande är vettigt prissatt. En av de modeller jag gillar bäst från Rolex, men med svart tavla då såklart. :)
Jag fattar heller inte. Är det för att "alla" följer mainstream och ska ha en sub? Eller är det för att modellen kom sent in i programmet med Rolex mått mätt och därmed inte fått samma status? Eller är det för att den inte får draghjälp i mediabruset där många andra modeller får mer uppmärksamhet?

Oavsett bidrar jag med ytterligare en bild. Denna gång på skinnato.
image.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Är sugen också, gillar den svarta mer men tänker att den kommer bli för lik min sub så det blir lite trist ?
Gillar iof den vita också men svarta lite mer, ni som har både sub och exp 2 hur resonerar ni ?
 
Topp