• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Mr G

Friends of KS
Perfekt tråd! Jag gillar klockan, så bra att kunna kolla på en massa bilder på samma ställe!
Är sugen också, gillar den svarta mer men tänker att den kommer bli för lik min sub så det blir lite trist ?
Gillar iof den vita också men svarta lite mer, ni som har både sub och exp 2 hur resonerar ni ?
Och för övrigt har jag precis samma fundering som ovan då min nästa blir en SubC och näst-nästa kanske en ExplorerII :)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Det var på tiden att den här tråden startades..! 16570 aka sann tool watch. En av de bästa Rollarna som gjorts! Min på canvasband:
image.jpg

bra sträp
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
16570 är en grym beater, håller på och övertygar en vän om att skaffa en. Lär bli öppet mål när jag länkat den här tråden.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag har haft två vita. Jättefina men bägge fick lämna till förmån för nåt annat. Förstår inte riktigt varför det inte blev en keeper då jag tycker den är grymt snygg, på bild
 

kabro

Cartier
Kommer bli min nästa klocka, förhoppningsvis inom den närmsta tiden!
Dock har årets klockbränna formats efter 43mm, kommer se fint ut med en lite mindre klocka :)
 

AndyAnd

Cartier
Nu så har den dykt upp! Först missade jag fedex med 30 minuter imorse och sen åkte jag förbi deras lager 45 minuter innan bilen hade kommit tillbaka till lagret på eftermiddagen... Det blev till att sitta utanför och vänta en stund!

Jag är toppennöjd, det är en Y-serie från 2004. Kronan känns aningen slirig, är det något ni upplevt på era?

DSC_0240.JPG
DSC_0239.JPG
DSC_0238.JPG
 

AndyAnd

Cartier
Vad menar du med slirig, @AndyAnd ?

Det är lite svårt att hitta lägena när jag drar ut kronan, den beter sig aningen underligt. Nästan som att den inte hittar rätt läge när jag drar ut kronan, ibland får jag dra ut den och trycka in den igen för att hitta något läge överhuvudtaget. I innersta läget går det inte alltid att dra upp den utan den går bara runt utan att det klickar, ibland går den att dra upp. Ska jag hitta de andra lägena så måste jag trycka in och dra ut kronan några gånger. Det är lite svårt att förklara men det är precis som att den glappar på något sätt så att den inte hoppar i rätt läge. Kan det vara något med kronaxelns fäste tro?
 

Kairo

Panerai
Det är lite svårt att hitta lägena när jag drar ut kronan, den beter sig aningen underligt. Nästan som att den inte hittar rätt läge när jag drar ut kronan, ibland får jag dra ut den och trycka in den igen för att hitta något läge överhuvudtaget. I innersta läget går det inte alltid att dra upp den utan den går bara runt utan att det klickar, ibland går den att dra upp. Ska jag hitta de andra lägena så måste jag trycka in och dra ut kronan några gånger. Det är lite svårt att förklara men det är precis som att den glappar på något sätt så att den inte hoppar i rätt läge. Kan det vara något med kronaxelns fäste tro?
Låter som något du bör kolla upp. Ta med till Rolex AD och hör med dem, alternativt maila/ring!
 

Marhoi

Friends of KS
Det är lite svårt att hitta lägena när jag drar ut kronan, den beter sig aningen underligt. Nästan som att den inte hittar rätt läge när jag drar ut kronan, ibland får jag dra ut den och trycka in den igen för att hitta något läge överhuvudtaget. I innersta läget går det inte alltid att dra upp den utan den går bara runt utan att det klickar, ibland går den att dra upp. Ska jag hitta de andra lägena så måste jag trycka in och dra ut kronan några gånger. Det är lite svårt att förklara men det är precis som att den glappar på något sätt så att den inte hoppar i rätt läge. Kan det vara något med kronaxelns fäste tro?
Känner inte alls igen det där - något verkar vara lite knas!

Låter som något du bör kolla upp. Ta med till Rolex AD och hör med dem, alternativt maila/ring!
+1
 

AndyAnd

Cartier
Låter som något du bör kolla upp. Ta med till Rolex AD och hör med dem, alternativt maila/ring!

Nu när jag satt och fipplade lite med kronan så "fastnade" den i ytterläget där man ställer tiden. Ingenting hände när jag tryckte in kronan igen och den kom inte igång. Efter att dragit ur och tryckt in kronan några gånger så ändrade den läge igen och kom igång. När jag skruvade in den så hoppade timvisaren ett steg, precis som att det läget hoppade i tillfälligt. Det får nog bli ett besök på Bergströms imorgon... Trist.
 

AndyAnd

Cartier
Nu när jag satt och fipplade lite med kronan så "fastnade" den i ytterläget där man ställer tiden. Ingenting hände när jag tryckte in kronan igen och den kom inte igång. Efter att dragit ur och tryckt in kronan några gånger så ändrade den läge igen och kom igång. När jag skruvade in den så hoppade timvisaren ett steg, precis som att det läget hoppade i tillfälligt. Det får nog bli ett besök på Bergströms imorgon... Trist.

Jag fick den förut idag så det vore skoj om det är något som är enkelt att åtgärda, exempelvis någon lös skruv eller liknande. Någon som kan våga sig på en gissning? Annars får jag bita i det sura äpplet och skicka tillbaka klockan till Holland, det är ju trots allt ett års garanti på den.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag fick den förut idag så det vore skoj om det är något som är enkelt att åtgärda, exempelvis någon lös skruv eller liknande. Någon som kan våga sig på en gissning? Annars får jag bita i det sura äpplet och skicka tillbaka klockan till Holland, det är ju trots allt ett års garanti på den.

Tråkigt! Har den servats nån gång? Om ja. Sedan när isåfall? Kvitto? Om klockan aldrig varit inne på service, så är det högst sannolikt dags för en helservice.. Hoppas det löser sig för dig! Fin klocka för övrigt
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Den e så väldigt fin!
Gillar både svart å vit!
Står högt upp på listan, känner riktigt hur fint den skulle sitta :angel:
 
Topp