• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Savagear114

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
 

Buddy

Breitling
Halloj! Har under en lång tid varit på jakt efter nytt och har efter jämförelser mellan olika tillverkare och modeller kommit fram till att det givetvis är en 16570a med svart urtavla som jag ska ha. Problemet nu är bara att få tag i en efter mina preferenser... Min fråga nu är därför vad tror ni om chanserna att få tag i en full set med 3186-urverket i bra skick? Kanske till och med är någon som har en till salu? Har tittat runt lite i historiken på köp och sälj och har sett att det har dykt upp några fina objekt lite då och då, men nu verkar det vara dött på den fronten. Börjar överväga möjligheterna att köpa från Chrono24 men känns inte helt rätt för mig då jag gärna vill få till en affär face to face:)

Väl mött!

//Buddy
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Hej Buddy,
Jag skulle börja med att lägga ut en annons under "Handla-köpes" här på forumet. Om du sedan inte får något napp den vägen så kan det vara idé att kika på chrono24 och kanske stämma av säljare och objekt med andra här på KS.

-Yoko
 

Buddy

Breitling
Hej Buddy,
Jag skulle börja med att lägga ut en annons under "Handla-köpes" här på forumet. Om du sedan inte får något napp den vägen så kan det vara idé att kika på chrono24 och kanske stämma av säljare och objekt med andra här på KS.

-Yoko
Absolut! Är dock ny här på forumet så måste vara aktiv ett tag till för att kunna lägga ut i köp och sälj:) Därför tänkte jag att det kunde vara bra att börja reka lite i denna tråd. Men tack för snabbt svar!
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Halloj! Har under en lång tid varit på jakt efter nytt och har efter jämförelser mellan olika tillverkare och modeller kommit fram till att det givetvis är en 16570a med svart urtavla som jag ska ha. Problemet nu är bara att få tag i en efter mina preferenser... Min fråga nu är därför vad tror ni om chanserna att få tag i en full set med 3186-urverket i bra skick? Kanske till och med är någon som har en till salu? Har tittat runt lite i historiken på köp och sälj och har sett att det har dykt upp några fina objekt lite då och då, men nu verkar det vara dött på den fronten. Börjar överväga möjligheterna att köpa från Chrono24 men känns inte helt rätt för mig då jag gärna vill få till en affär face to face:)

Väl mött!

//Buddy
Finns en på hqmilton tror jag!
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Halloj! Har under en lång tid varit på jakt efter nytt och har efter jämförelser mellan olika tillverkare och modeller kommit fram till att det givetvis är en 16570a med svart urtavla som jag ska ha. Problemet nu är bara att få tag i en efter mina preferenser... Min fråga nu är därför vad tror ni om chanserna att få tag i en full set med 3186-urverket i bra skick? Kanske till och med är någon som har en till salu? Har tittat runt lite i historiken på köp och sälj och har sett att det har dykt upp några fina objekt lite då och då, men nu verkar det vara dött på den fronten. Börjar överväga möjligheterna att köpa från Chrono24 men känns inte helt rätt för mig då jag gärna vill få till en affär face to face:)

Väl mött!

//Buddy
http://www.hqmilton.com/watches/2009-rolex-explorer-ii-16570-box-and-papers-with-3186-movement1
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Vad tror panelen om denna?
http://drwatch.se/watches.asp?id=1775&pic=1

Efter kontakt så finns inget kvitto på att service gjordes 2014 så jag vet inte hur han vet att den servats just 2014? Lämna och leta vidare eller köp? Den är inte heller "komplett" som annonsen säger. Det som ingår är det som finns på bilderna (även om det bara tycks vara tags som saknas).
 
Topp