• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Faimej hängde på låset 0800 :)
IMG_0146.JPG
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Inte särskilt, nya 3186 motorn och rehault. Är den i fint skick rätt ok, där ligger dom i a f på c24. Lite prutmån kanske?

Ja det stämmer nog när man kollar runt! Ser ut att vara i riktigt fint skick också :) Något för den som är sugen iaf! Tänkte bara tipsa här i tråden :)
Varför skulle man köpa en 16570 för 216570-pengar? Kan ju fatta 16550 med vacker creme-patina, men en kritvit 16570? :hungover:
 
Varför skulle man köpa en 16570 för 216570-pengar? Kan ju fatta 16550 med vacker creme-patina, men en kritvit 16570? :hungover:
Tycker bägge de äldre referenserna du räknade upp är schyssta och åtminstone en av dom kommer inhandlas vid tillfälle! Om jag skulle få tag i en kritvit i prima skick då så hade jag nog slagit till!
Men givetvis skadar inte vintagevibbarna heller.. Decisions decisions :rolleyes:

Dock som jag skrev får den lov till att ha lugholes så därför blev man inte så jättesugen på den länkade själv :)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_5167.PNG
Yo, är det någon som testat Everest skinnband på era Explorer II ? Tänkte speciellt på deras ljusbruna curved end med viklåset. Någon som har testat som kan lägga upp en bild eller om jag missade den bilden länka till den. Tack och trevlig helg
 
Senast ändrad:
Topp