• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Jaha! Nu har man nästan blivit fixerad vid denna klocka. Ni som har erfarenhet av både SEL och ickeSEL, motsvarar prisskillnaden (4-5k) känslan? Jag vet att svaret är högst subjektivt men måste ändå fråga.
Vänligen.
Jag tycker att det fungerar bra, har bytt och kört min länk från 16610 några gånger men jag tycker det är mer känsla i den gamla non sel länken :)
IMG_0351.JPG
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Ja det blir onekligen mycket "stabilare" med sel! Mer vintage känsla utan vilket jag tycker passar bättre till min med lite krämiga index. Byter jag till min nyare vita tavla blir det nog sel länken!
Ja, jag håller med. Den gamla länken hade sin charm men jag gillar både looken och känslan med sel.
Men det är en makalös klocka. Så fort den åker på så är jag helt fascinerad av den. T.o.m min fru har blivit arg på den/mig när jag likt apatiskt granskar den i flera minuter... nörd

Edit: nu är den på igen!!
 
Senast ändrad:

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Ja, jag håller med. Den gamla länken hade sin charm men jag gillar både looken och känslan med sel.
Men det är en makalös klocka. Så fort den åker på så är jag höet fascinerad av den. Tom min fru har blivit arg på den/mig när jag likt apatiskt granskar den i flera minuter... nörd

Edit: nu är den på igen!!
Haha jag känner igen det där! ;)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Varit en del 16570 ute till försäljning nu den senaste tiden, några som sticker ut på vissa sätt.
Vissa stack ut eftersom de hade bra pris och vissa för andra saker, denna i mina ögon sticker ut efter som den ser ut att vara sönderpolerad på en bild.
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570-billigaste-i-eu.63717/
IMG_5504.JPG
Med detta inlägg menar jag inget illa mot säljaren utan mer ett varningens finger till nybörjare, eftersom det i annonsen står att det är bra skick.
(Om det bara är i mina ögon det ser ut så, så tar jag fram dumstruten direkt)
 
Senast ändrad:

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Varit en del 16570 ute till försäljning nu den senaste tiden, några som sticker ut på vissa sätt.
Vissa stack ut eftersom de hade bra pris och vissa för andra saker, denna i mina ögon sticker ut efter som den ser ut att vara sönder polerad på en bild.
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570-billigaste-i-eu.63717/
IMG_5504.JPG
Med detta inlägg menar jag inget illa mot säljaren utan mer ett varningens finger till nybörjare, eftersom det i annonsen står att det är bra skick.
(Om det bara är i mina ögon det ser ut så, så tar jag fram dumstruten direkt)
Ser ju både nedpolerat och blankpolerat ut!
 

Floffen

Panerai
Varit en del 16570 ute till försäljning nu den senaste tiden, några som sticker ut på vissa sätt.
Vissa stack ut eftersom de hade bra pris och vissa för andra saker, denna i mina ögon sticker ut efter som den ser ut att vara sönderpolerad på en bild.
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570-billigaste-i-eu.63717/
IMG_5504.JPG
Med detta inlägg menar jag inget illa mot säljaren utan mer ett varningens finger till nybörjare, eftersom det i annonsen står att det är bra skick.
(Om det bara är i mina ögon det ser ut så, så tar jag fram dumstruten direkt)

Håller med, nog därför den inte är såld.

Lustigt för övrigt med utbudet, väntade hur länge som helst (kändes det som iaf...) innan det äntligen kom ut en på K&S som jag högg direkt. Efter det har det kommit ut typ 5 till inom loppet av ngn vecka.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Håller med, nog därför den inte är såld.

Lustigt för övrigt med utbudet, väntade hur länge som helst (kändes det som iaf...) innan det äntligen kom ut en på K&S som jag högg direkt. Efter det har det kommit ut typ 5 till inom loppet av ngn vecka.
håll i den nu annars kommer du ånga dig, det gjorde jag iaf...:(
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Håller med, nog därför den inte är såld.

Lustigt för övrigt med utbudet, väntade hur länge som helst (kändes det som iaf...) innan det äntligen kom ut en på K&S som jag högg direkt. Efter det har det kommit ut typ 5 till inom loppet av ngn vecka.
Detta fenomen är lite lustigt tycker jag, kanske är så att folk ser vad klockan säljer för nu och vill hoppa på tåget?
Kanske är det så att det är rätt tid att sälja med kommande vår/sommar?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ja, det kan vara så också, men lite konstigt att det just är 16570 som det kommer ut så mycket av.
Skämt åsido. Märkt av samma sak. Går i perioder. BBs, Pelagos, GMTs, DD, OQDD, hulk, blnr, 114060, iwc 3239, padi osv osv mfl olika klockor. Känns som det ofta blir en hype kring en modell och efter ett tag när det tystnat lite så säljs många av samtidigt. :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Skämt åsido. Märkt av samma sak. Går i perioder. BBs, Pelagos, GMTs, DD, OQDD, hulk, blnr, 114060, iwc 3239, padi osv osv mfl olika klockor. Känns som det ofta blir en hype kring en modell och efter ett tag när det tystnat lite så säljs många av samtidigt. :)
Det är ju bra för de som vill köpa om inte annat, mycket inventarier, bättre urval, förhoppningsvis bättre priser :)
 
Topp