• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Bumpar tråden med en bild. Lite, men bara lite redigerad:)
image.jpg
 

JohnFors

Omega
Känns som att priserna på dom här gått upp rätt kraftigt förvisso som med alla deras förra modeller. Tror någon det kommer sjunka en aning igen eller får man räkna med att betala vad dom ligger på nu?
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Känns som att priserna på dom här gått upp rätt kraftigt förvisso som med alla deras förra modeller. Tror någon det kommer sjunka en aning igen eller får man räkna med att betala vad dom ligger på nu?

Tveksam till att priserna skulle gå ner inom närtid. Isf ser vi nog en generell justering nedåt. Men det känns som sagt tveksamt.
 

AndyAnd

Cartier
Tråd om hype började 2013, var inte så aktiv då, men har hypen hållit i sig?
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-varför.8937/page-3

Jag upplever det som att det finns en säsongsbetonad hype kring explorer II varje år när sommaren börjar krypa närmare och efter sommaren brukar man se dröser av dem på Köp&Sälj. De flesta Rolexmodeller har ju stuckit iväg ganska kraftigt i pris men explorern är hyfsat orörd i förhållande, frågan är om dessa "låga" priser kommer bestå. Folk som t ex tänkt sig en sub kanske nöjer sig med en explorer II istället eftersom de går att hitta 15 000 billigare nu för tiden.
 

kabro

Cartier
Jag upplever det som att det finns en säsongsbetonad hype kring explorer II varje år när sommaren börjar krypa närmare och efter sommaren brukar man se dröser av dem på Köp&Sälj. De flesta Rolexmodeller har ju stuckit iväg ganska kraftigt i pris men explorern är hyfsat orörd i förhållande, frågan är om dessa "låga" priser kommer bestå. Folk som t ex tänkt sig en sub kanske nöjer sig med en explorer II istället eftersom de går att hitta 15 000 billigare nu för tiden.
Ja, det märktes tydligt under våren/tidig sommar. Kändes som de flesta bilder på en Exp II innehöll bildtexten "sommarklocka".
Efterfrågan på 16570 kanske består extra bra p.g.a. 216570 är 42mm.
Får hoppas de börjar dyka upp här snart :) Tänkte ev ta en tur till C.C. Watches nästa vecka men den hade blivit såld..
 

AndyAnd

Cartier
Ja, det märktes tydligt under våren/tidig sommar. Kändes som de flesta bilder på en Exp II innehöll bildtexten "sommarklocka".
Efterfrågan på 16570 kanske består extra bra p.g.a. 216570 är 42mm.
Får hoppas de börjar dyka upp här snart :) Tänkte ev ta en tur till C.C. Watches nästa vecka men den hade blivit såld..

Så fort höstvädret kommer så dyker de nog upp här en efter en :) trist att den blev såld. Har du svängen förbi Italien så verkar det ju finnas en del där nere till salu på chrono24.
 

kabro

Cartier
Så fort höstvädret kommer så dyker de nog upp här en efter en :) trist att den blev såld. Har du svängen förbi Italien så verkar det ju finnas en del där nere till salu på chrono24.
Aa har mailat på en del, flera stycken av de är sålda..
Får se vilken hjärnhalva som vinner, den ivriga eller den kloka ;)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Har haft min vita nu i cirka 4 månader och jag älskar den!
Passar till allt, skjorta, kavaj, t-shirt, you name it. Tycker den ger extremt mycket klocka för pengen, sportig 40mm, relativt vattentät, datum och GMT-funktion. Till alla som är sugna: kläm på en och känn efter, ni kommer inte ångra er!

11.jpg
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Har haft min vita nu i cirka 4 månader och jag älskar den!
Passar till allt, skjorta, kavaj, t-shirt, you name it. Tycker den ger extremt mycket klocka för pengen, sportig 40mm, relativt vattentät, datum och GMT-funktion. Till alla som är sugna: kläm på en och känn efter, ni kommer inte ångra er!

11.jpg
Kan bara hålla med. Jag hade tänkt att ha Exp II som en ren sommarklocka och byta den till hösten mot en GMT Master. Som det känns nu får den nog stanna och kommer inte att hamna på K&S. Väl på armen ger den en helt annan känsla än på bild. Jag är dessutom övertygad att den även fungerar under soliga fina vinterdagar också:)
image.jpg
 

Wboy

Panerai
Kollar runt lite på en vit 16570 och slås, efter att ha kollat in hundratals bilder, av att lysmassan på index och visare ofta verkar ha gulnat mer på de tidiga 2000-tals exemplaren än på 1990-tals exemplaren. Eftersom detta känns lite ologiskt funderar jag på om Rolex bytt lysmassa eller liknande någon gång kring milleniumskiftet?
 
Senast ändrad:

bartoldous

Cartier
Om ni tror att den här tråden kommer att skapa några "gilla" så kan ni bara glömma det från mig. Har försökt att glömma 16570 vit tavla som arbetsklocka "beater" i snart 6mån och det är som fördömt,djävulsungar är vad ni är allihopa :rage::shifty:;).
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Om ni tror att den här tråden kommer att skapa några "gilla" så kan ni bara glömma det från mig. Har försökt att glömma 16570 vit tavla som arbetsklocka "beater" i snart 6mån och det är som fördömt,djävulsungar är vad ni är allihopa :rage::shifty:;).
Då strör jag lite salt i såret och låter mina sadistiska böjelser få komma fram :p
image.jpg

Tidigare publicerad men nu något retoucherad
 
Topp