• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Okej nu är jag med! för min del tror jag SEL känns mest kvalitativt, mer rejält liksom..
frågan är om man kan se detta på en aktuell klocka bara genom att titta på bilderna?

Ja SEL har inga "flärpar" som sticker ut på baksidan av boetten.

SEL
Rolex-Explorer-2-Back-2051.jpg


Ingen SEL
jrw043-back.jpg
 

najkksorn

Cartier
Ni som kör aftermarket-band till era Explorer 2, vad har ni för något? :)
Såg ju att Royalstraps har bra rabatter just nu.. har bara så förbaskat svårt att välja / se framför mig hur det ser ut med Vit urtavla!
 

najkksorn

Cartier
kan någon hjälpa mig?

försöker hitta till outleten för royalstraps.. men jag kommer bara in på deras egna sida, och får betala fullt pris på allt :/
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kände mig tvungen att prova en Polar till slut efter alla år.

I normala fall gillar jag inte Rolex men denna klassiker är inte skrikig, inte blingig utan bara jävligt bra.

IMG_1195.JPG
micke_s! Ursäkta min okunnighet i Rolex och Explorer 2! Kallas dom Polar för att tavlan är vit, eller är det en specifik vit tavla som kallas "Polar"?
 

najkksorn

Cartier
Vilket också är ironiskt eftersom en svart urtavla gör sig mycket bättre i snöiga förhållanden :)
var först lite kluven gällande vit eller svart urtavla.. lutade mer åt svart i början faktiskt
men så många lägger ut på sina vita, och de är riktigt fina, så för mig blev det vitt!
och det går ju alltid att byta till svart i framtiden om man vill det :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Så det handlar alltså om senare modeller? Vad jag förstår så blev tidiga ref. rätt gräddfärgade efter en tid! Men dom är också alltså Polar. Vad jag menar är om det är speciellt "vita" exemplar som kallas för Polar!:bookworm:
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Så det handlar alltså om senare modeller? Vad jag förstår så blev tidiga ref. rätt gräddfärgade efter en tid! Men dom är också alltså Polar. Vad jag menar är om det är speciellt "vita" exemplar som kallas för Polar!:bookworm:
Polar är vita överlag.

16550, tidigare referensen med vit tavla blev krämvit.

16570 hade tritium som lysmassa tidigare, vilket kan patinerad trevligt. Annars lär den, likt alla nyare referenser knappt åldras.
 
Topp