• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_0049.JPG
 

najkksorn

Cartier
Nu är den slutbetald,efter lite bankstrul - och förhoppningsvis på väg till mig idag redan! :)

Någon som vet om det är svårt att byta band själv med en utan lug-holes?
Tänkte nog plocka av länken, och har köpt lite trevliga modeller från Royalstraps som jag inväntar snart!
 

najkksorn

Cartier
Ni som inte kör länk på era 16570, var har ni för trevliga band istället?

Har lite beslutsångest om jag ska köra nato, zulu, mocca eller något annat?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor

shotty34

Omega
Hej Explorer-fans
Spørgsmål:
I 1997/98 lader det til, at Rolex sendte flere modeller (Herunder også 16570) på markedet med T-25 markering nederst på skiven, men med luminova markører + visere. Jeg kigger selv på en 16570 U-serie (1997, men solgt i 1998), der har sådan en skive. Jeg er selv ret sikker på, at - selvom de nævnte skiver (som altså også var at finde i enkelte andre modeller, i hvert fald også i 16610) en overgang var omdiskuterede - nu er accepterede som ægte Rolex? De fortæller historien om, hvor lidt Rolex smider ud ;-) Hvad siger I?
exp1t25.jpg
exp1t252.jpg
 
Topp