• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

cjperry

Audemars
2-Faktor
dock söker man ju endast upp "rundade band", och inte de specifika länkbitarna, tack ändå
eller menade du att "curved end" är själva avslutningen på bandet och inte någon typ av "länkbitar" ?
Det finns vanliga raka band och så finns det rundade som inte lämnar lika stor glipa mellan band och boett, de sistnämnda kallas för curved end.
 

sinner

Panerai
Orörd efter 28 år.

16570.jpg
Wow, var hittade du den?
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Tackar! Ja visst blir man:) De kommer också att få förbli orörda i min ägo. Snart dags för första service.
Skönt att höra! Min är på service nu hos min lokala AD, och hoppas på att få tillbaks den i veckan. Lite störande då kvinnan i butiken inte verkade ha förklarat för urmakaren att jag inte vill polera klockan, då urmakaren börjar prata om att polering ingår när urmakaren sedan ringde upp och lämnade kostnadsförslag. Hoppas att det inte blev några språkförbistringar i mitt samtal med urmakaren pga min halvknackiga tyska...
 
Senast ändrad:
Topp