• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Pentann

Cartier
2-Faktor

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Glad Påsk!
IMG_1432.JPG
 

najkksorn

Cartier
Men man säljer inte keeper för en YM som du kommer att ha Max 6 månader? Men det är klart andrahandsvärdet på en YM är ju sämre så du får en just YM för samma pengar.

Letar klockan jag vill ha, inte den klocka den stora grå massan anser vara en keeper :)

Även om andrahandsvärdet är lägre på en YM så ger det ju mer för pengarna - dvs än om man köpte den ny, för då slår yacht-master en Explorer på fingrarna ;)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Letar klockan jag vill ha, inte den klocka den stora grå massan anser vara en keeper :)

Även om andrahandsvärdet är lägre på en YM så ger det ju mer för pengarna - dvs än om man köpte den ny, för då slår yacht-master en Explorer på fingrarna ;)
Du har fel men jag tror kanske eventuellt jag förstår var du har fel
 
Är man en dålig klockägare om Explorern inte fått sin GMT korrigerad 1 timme i.o.m sommartid eller finns här någon mer syndare?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Precis genomgått min första dag med Explorer på armen! Blir alltmer sugen på att köpa ett riktigt gummiband till den, vilka alternativ finns det? Är det bara Rubber B som gäller och är det alldeles för tacky med vitt? :)

image.jpg
Det finns www.everestbands.com också. RubberB är inte gjorda för mig med större armar... tror Everest är lite bättre i det avseendet
 
Topp