• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

mofo

Audemars
2-Faktor
Bubblan var repad när jag köpte den beg. Ville prova utan ett tag (innan byte av glaset) så jag lät ta bort den-och jag gillar den utan! Många här på KS får svårt med sömnen av sånt här;) men det funkar för mig.....
Jag gillar mina bubblor :)
untitled.jpg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Från Uretvintage, dom hade ganska dåliga bilder så det var svårt att bedömma den. 14 dagars faktura och den sedvanliga returrätten vid distansköp men ändå litet av en chansning.
Jag menade inget om klockan utan bara att du fått den utan att betala.
Själv hade jag aldrig släppt iväg något utan kosing först, men är det av företag så förstår jag :)
 

sjodan

Omega
I realiteten föreligger ju redan typ ett blankolån, "fakturan", gissningsvis gjorde de kreditkoll?
Jo, så är det ju. 'Minsta belopp att betala: 1200' typ. Om man då väljer att betala mindre än hela summan så aktiveras lånet på restrerande med en ränta som förmodligen är mellan 15-20%. Jag betalar nog hela summan på en gång.
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Lite sugen på att gravera boettlocket såhär / liknande. Någon som vet en riktigt bra graverare? Han som gjort jobbet nedan är i USA, så det känns alldeles för omständigt. Alternativet skulle väl vara att sourca ett boettlock som man skickar iväg, men det blir väl lite knas med att veta vad som är upp och ner då. Någon som har någon ball gravyr på sin EXPII?
Excaseback.jpg
IMG_3023.jpg
 

Pentann

Cartier
2-Faktor
Lite sugen på att gravera boettlocket såhär / liknande. Någon som vet en riktigt bra graverare? Han som gjort jobbet nedan är i USA, så det känns alldeles för omständigt. Alternativet skulle väl vara att sourca ett boettlock som man skickar iväg, men det blir väl lite knas med att veta vad som är upp och ner då. Någon som har någon ball gravyr på sin EXPII?
Excaseback.jpg
IMG_3023.jpg
Riktigt fräckt! Vet du vad det arbetet skulle gå på i runda slängar?
 

Igge

Panerai
Lite sugen på att gravera boettlocket såhär / liknande. Någon som vet en riktigt bra graverare? Han som gjort jobbet nedan är i USA, så det känns alldeles för omständigt. Alternativet skulle väl vara att sourca ett boettlock som man skickar iväg, men det blir väl lite knas med att veta vad som är upp och ner då. Någon som har någon ball gravyr på sin EXPII?
Excaseback.jpg
IMG_3023.jpg

Äntligen hittade jag det jag sökte, visste att jag sätt något liknande i en tidigare tråd på KS.
Det var @Jolu 's helt fantastiska bilder i en fisketråd som låg kvar och skavde i mitt huvudet på ett skönt sätt.

img_2335-jpg.417364
 
Topp