• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En trevlig resa....

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
påbörjades idag med destination "liten by" utanför Kristianstad, sagt och gjort koordinaterna knappades in och gasen trampades i botten. Hmmmm var är jag?
20131009_130704_2_bestshot_zps836791bb.jpg


Ehhhhhh..Bröd? börjar krypa upp en känsla av "den sista färden" med Burt Reynolds längs ryggraden!
20131009_133012_3_bestshot_zps101563c8.jpg


Men väl framme stod en man och väntade med nybakad sockerkaka och nybryggt kaffe, härligt!
Mannen berättade för mig att han flyttad ner ifrån Luleå för 15 år sedan för kärleken? Jag frågade hur han trivdes i Skåne? Mycket bra svarade han, men Skånskan låter för djävligt!
1_zps5b6edc22.jpg


Efter en pratstund med min vårdade Skånska åkte några klocklådor fram och det var en mycket fin samling han satt på får jag nog säga!
Det klämdes, frågades och klämdes igen, helt underbart!
20131009_140240_zps370584aa.jpg


Lite skakiga bilder, men det kan man ju förstå med så fina klockor i handen....
20131009_142355_zps489717a2.jpg


Denna Omegan har gått som arvegods i originallåda, box och kvitto på inköp, 375:- på den tiden, huga!
20131009_141310_zps77c25daf.jpg


Efter en härlig eftermiddag med prat och klämmande på klockor samt avslutad affär, var dags att skaka handen med denna vänliga man och köra hemåt med mitt nyförvärv liggandes i sätet bredvid...
20131009_151733_7_bestshot_zps1657a7b7.jpg


Väl hemma så åker lådan fram, bekant? jomenvisst!
20131009_190111_5_bestshot_zps9c1a818f.jpg


Tadaa.....
20131009_191836_4_bestshot_zps3a2713c2.jpg

En Daydate-73 ref 1803 i all sin prakt!
20131009_190549_8_bestshot_zps16af2fab.jpg


20131009_190832_8_bestshot_zps18a66572.jpg


Ett stort tack till Silverminken för en fin eftermiddag tillsammans och för affären!
och tack alla ni andra för titten:)

Ähhhh slänger in en bonusbild!

22_zps5dd3fbb1.jpg
 

Bolio

Panerai
ÅÅÅ tittade på en så sent som igår de är riktigt fina och den där tar jag gärna när du släpper den förutom att uret är grymt så är din en årsklocka för mig så lägg in en förbokning på den när den ska gå vidare.
Såg för övrigt på bild tre under kaffe koppen och till vänster om sockerkakan att det låg den absolut finaste 116334 med romerska siffror. För de som inte haft möjlighet att tittat på den så är tavlan så grymt fin. Riktigt svårt att fånga på bild.

Denna tråd förtjänar lätt ett stort GRATTIS.
 

BME

Cartier
Ser väldigt gemytligt ut det där och det var ingen dålig pjäs du fick med dig hem!
Ruggigt läcker är den grattis!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Superläcker!
Jag tänker denna underbara klocka med shorts, solbränna o vit skjorta lite ledigt. Kanske ackompanjerat till en likör 43 i solen på eftermiddag tillsammans med en kaffe. Supernice!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Se där ja!
Tror bestämt att jag haft de flesta klockorna som syns på bilderna på handleden. ;)

Grattis till en fin klocka, Omen
 

Johanw

Cartier
Även jag har varit på besök hos "Silverminken" men då kunde det inte bakas då hela köksgolvet var upprivet pga vattenläcka.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tokfin klocka, hoppas man får klämma lite på den inom snar framtid! :)

Superstort grattis till en drömdinka!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Grattis Omen, där gjorde du ett kap!
Och i den här tråden kan man visst få belägg för att KS är en enda stor gemytlig familj :D
 

Bolio

Panerai
Verkligen oflyt att du inte hann klippa den. Har den inte legat på K&S sedan i juni, typ? ;)

Det kan absolut stämma att den gjort men allt snack och bilder runt 1803 har verkligen gjort att jag fått upp ögonen för den på senare tid. Så sent som förra veckan hade jag ingen relation till den överhuvud taget men ni alla vet säkert hur fort det kan gå att hitta en ny favorit i klock djungeln,
 

Silverminken

Panerai
ÅÅÅ tittade på en så sent som igår de är riktigt fina och den där tar jag gärna när du släpper den förutom att uret är grymt så är din en årsklocka för mig så lägg in en förbokning på den när den ska gå vidare.
Såg för övrigt på bild tre under kaffe koppen och till vänster om sockerkakan att det låg den absolut finaste 116334 med romerska siffror. För de som inte haft möjlighet att tittat på den så är tavlan så grymt fin. Riktigt svårt att fånga på bild.

Denna tråd förtjänar lätt ett stort GRATTIS.

Passade på att testa den...

DSC_0902_zpsbb1bc2c5.jpg
 
Topp