• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En troligtvis dum fråga..

BCKSTRM

Rolex
Hej alla Rolexfantaster!

Jag köpte nyss en Explorer I här på forumet och är mycket nöjd (Tack Denke)

Då det finns några hairlines och jag just såg en ny SubC-länk på Tradera undrar jag:

Har nya SubC och Explorer I (39mm) likadana länkar? Vad jag kan se på Rolexs hemsida verkar det vara så men känner mig ändå osäker...

Någon som vet?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Hej alla Rolexfantaster!

Jag köpte nyss en Explorer I här på forumet och är mycket nöjd (Tack Denke)

Då det finns några hairlines och jag just såg en ny SubC-länk på Tradera undrar jag:

Har nya SubC och Explorer I (39mm) likadana länkar? Vad jag kan se på Rolexs hemsida verkar det vara så men känner mig ändå osäker...

Någon som vet?


Båda är av oyster-modell men de passar inte på varandra
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Tack! Märkligt då båda har 20mm lug-size...


mja, det är olika boetter dom ska passa mot :p det kanske går att klämma in den ena på den andra men det är ingen bra idé. Om du stör dig på hairlines går de ju att polera bort. Men om du tänker använda klockan så kommer dom tillbaka :) så det är lika bra att förlika sig med lite bruksspår
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Du kan lämna länken till en urmakare (AD) och få den polerad/borstad för en liten peng om "hairlinesen" stör dig.
Kommer bli fler ändå. :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om det bara är några mindre "hairlinesen" så köp en Cape Cod polerduk. Fungerar bra på mindre repor och kostar inte många kronor och kan användas flera gånger, var lite försiktig bara när du använder den.
 

BCKSTRM

Rolex
Tack för alla svar! Jag kan nog leva med hairlinesen. Det var mest eftersom det såldes en (vad jag trodde var äkta) länk på Tratten. Om den inte hade blivit så dyr hade det känns värt men jag kommer nog inte polera länken.

Hur som. Tack för alla svar!
 
Topp