• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Hur ser det ut med att byta bezel på en 16570? Dvs. kan jag knalla in till svensk AD och be dem byta ut befintlig bezel mot en ny eller gör detta endast vid service? Om ja, vad skulle ett sådant kalas gå på?
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Tack till er båda för relevant fråga och klokt svar. Som natobandstok och sugen på en II:a känns detta bra att veta inför framtida scoutande.
Om jag ska köpa en för att ha på nato. Är med eller utan lug-holes att föredra?

Då är det lug-holes och helt släta bandstift som gäller. Även om risken är minimal så kan flexibla band, typ nato, kränga ut bandstift med fläns som man normalt använder till klockor utan lug-holes.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Vad säger panelen om denna? Ligger ute på blocket för 34,5k med lite smått och gott till. 10 hellänkar, två halvlänkar (är länken komplett?), box, äkthetsintyg från Bergströms och lite kataloger samt kvitto på trycktest. En P-serie med relativt tight länk. Värd pengarna? :)
 

Bilagor

  • Screen Shot 2016-04-16 at 11.37.09.png
    Screen Shot 2016-04-16 at 11.37.09.png
    218.9 KB · Visningar: 164
  • Screen Shot 2016-04-16 at 11.37.00.png
    Screen Shot 2016-04-16 at 11.37.00.png
    222.9 KB · Visningar: 163
  • Screen Shot 2016-04-16 at 11.36.45.png
    Screen Shot 2016-04-16 at 11.36.45.png
    306.7 KB · Visningar: 170
  • Screen Shot 2016-04-16 at 11.36.34.png
    Screen Shot 2016-04-16 at 11.36.34.png
    479.3 KB · Visningar: 167

tissoter

Audemars
Vad säger panelen om denna? Ligger ute på blocket för 34,5k med lite smått och gott till. 10 hellänkar, två halvlänkar (är länken komplett?), box, äkthetsintyg från Bergströms och lite kataloger samt kvitto på trycktest. En P-serie med relativt tight länk. Värd pengarna? :)
Den ser lite repig ut på bezeln, men den har ju några år på nacken så det kanske inte är så konstigt :) Serivice? Du skrev bara trycktest.
 
Vad säger panelen om denna? Ligger ute på blocket för 34,5k med lite smått och gott till. 10 hellänkar, två halvlänkar (är länken komplett?), box, äkthetsintyg från Bergströms och lite kataloger samt kvitto på trycktest. En P-serie med relativt tight länk. Värd pengarna? :)

Vad jag sett (på senare tid) så får man räkna med dessa priser för en med okänd servicehistorik. Jag tror det kan bli svårt att få tag på en SEL med lug-holdes för 30 som tidigare föreslagits. Dock är chanserna större här på forumet än på Blocket (skulle jag tro).

Det är klart att du kan få tag på billigare om du går på tidigare årsmodeller, men som jag förstår är det denna version du är inne på.
 

marcush78

Omega
Från att varit galen på 104060 i alla år ha Exp 2 med vittavla seglat upp och blivit den snyggaste klockan i min värld.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Har denna tråd helt somnat in:rolleyes:
Bumpar med att berätta att jag testat ett corduraband från StrapCode på min explorer 2'an med lyckat resultat imho.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Tycker därför att prins Harry (heter han så?) gjorde fel val som körde länk på sin under sin tid in the service:cool:
image.jpeg


Många hävdar att GMT Master är den mest allsidiga klockan. Visst är fler kombinationer möjliga med en GMT men frågan är om inte Exp II är mer allsidig? På länk fungerar den i nästan alla sammanhang. På canvas blir den den äventyrsklocka den i grunden är. Sätt på ett vitt gummi eller ett ljust nato så blir den en fantastiskt avslappnad sommarklocka.
image.png

Bild från www

På skinn gör den inte bort sig i fina sammanhang
image.jpeg

Bild från everestbands.com

Kort sagt. Finns det en mer allsidig klocka?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har denna tråd helt somnat in:rolleyes:
Bumpar med att berätta att jag testat ett corduraband från StrapCode på min explorer 2'an med lyckat resultat imho.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Tycker därför att prins Harry (heter han så?) gjorde fel val som körde länk på sin under sin tid in the service:cool:
image.jpeg


Många hävdar att GMT Master är den mest allsidiga klockan. Visst är fler kombinationer möjliga med en GMT men frågan är om inte Exp II är mer allsidig? På länk fungerar den i nästan alla sammanhang. På canvas blir den den äventyrsklocka den i grunden är. Sätt på ett vitt gummi eller ett ljust nato så blir den en fantastiskt avslappnad sommarklocka.
image.png

Bild från www

På skinn gör den inte bort sig i fina sammanhang
image.jpeg

Bild från everestbands.com

Kort sagt. Finns det en mer allsidig klocka?
Mycket bra skrivet! Tycker den funkar bra på lädret.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Någon i Göteborg som har en vit-tavlad jag skulle kunna få klämma på? (16570, ej nya).
Köpsugen men vill klämma först.

Jag bjuder på kaffe! :)
 
Topp