• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tur till Emporia....salighet..

TKVF

Panerai
Så detta är det nya köpcentrumet man skall åka till. Får försöka komma till Malmö i jobbet då. Ligger det så man kan ta tåget till det eller behöver man ha bil?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: En tur till Emporia....salighet..

TKVF skrev:
Så detta är det nya köpcentrumet man skall åka till. Får försöka komma till Malmö i jobbet då. Ligger det så man kan ta tåget till det eller behöver man ha bil?

Det ligger bokstavligt talat ovanpå Hyllie Station, så tåget går bra! :)

Edit: ...och Hyllie Station ligger tio minuter från Malmö C och fyra från Triangeln...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
TKVF skrev:
Så detta är det nya köpcentrumet man skall åka till. Får försöka komma till Malmö i jobbet då. Ligger det så man kan ta tåget till det eller behöver man ha bil?

Jag tycker nog INTE man ska åka till Emporia. Som ett större Skärholmens centrum ungefär. Samma träliga butikskedjeutbud som på alla andra ställen.

Det enda jag upplevde på Emporia i lördags som stack ut var att jag såg Ulrik Munter. Och jag är inte helt hundra på att det var en angenäm upplevelse. :mrgreen:
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Denna är min absoluta favorit och lite av en drömklocka. Skön stil med bra kombo av retro och modernt.
Screen20Shot202013-02-2020at201_57_3620PM_zps1fd30d25.png
 

Camo00

Patek
Re: Sv: En tur till Emporia....salighet..

Denke skrev:
Jag tycker nog INTE man ska åka till Emporia. Som ett större Skärholmens centrum ungefär. Samma träliga butikskedjeutbud som på alla andra ställen.

Det enda jag upplevde på Emporia i lördags som stack ut var att jag såg Ulrik Munter. Och jag är inte helt hundra på att det var en angenäm upplevelse. :mrgreen:

Nej, det vore ju synd att hypa det i onödan. Ungefär som alla andra köpcenter...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: En tur till Emporia....salighet..

Camo00 skrev:
Denke skrev:
Jag tycker nog INTE man ska åka till Emporia. Som ett större Skärholmens centrum ungefär. Samma träliga butikskedjeutbud som på alla andra ställen.

Det enda jag upplevde på Emporia i lördags som stack ut var att jag såg Ulrik Munter. Och jag är inte helt hundra på att det var en angenäm upplevelse. :mrgreen:

Nej, det vore ju synd att hypa det i onödan. Ungefär som alla andra köpcenter...

Jag är fan MOT köpcenter! Ett djävulens påhitt!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du menar:

Singular skrev:
Att åka [stryk]från Göteborg[/stryk] till Emporia för att spana lite på en Tudor känns...ptja, lite onödigt. Bergströms?

eller kanske..:

Singular skrev:
[stryk]Att åka från Göteborg till Emporia för[/stryk] att spana lite på en Tudor känns...ptja, lite onödigt. [stryk]Bergströms?[/stryk]

:lol:
 

paradis

Audemars
Beastie skrev:
Halmstad. Har ju ifs tudor närmare i hbg tror jag men man får väl besöka emporia ändå, om inte annat än för att frun vill kolla inredningsbutiker och då är det ju skönt att veta att det finns nått vettigt att kolla på.


Ta dig tid.Jag var där i 3 timmar på öppningsdagen,ock missade många affärer.Det är STORT.....
 

AndyK

Cartier
paradis skrev:
Beastie skrev:
Halmstad. Har ju ifs tudor närmare i hbg tror jag men man får väl besöka emporia ändå, om inte annat än för att frun vill kolla inredningsbutiker och då är det ju skönt att veta att det finns nått vettigt att kolla på.
Ta dig tid.Jag var där i 3 timmar på öppningsdagen,ock missade många affärer.Det är STORT.....
Bara att Apple Store ligger i Emporia gör det värt ett besök. :)
Och ja, det är STOOORT.
 

AndyK

Cartier
Jag var på Hours igår.

Spanade mest efter TAG Heuer och Tudor. Snabbkollade bara lite på Rado, Longines och Certina.

Personalen var trevlig och inte speciellt påflugen (det värsta jag vet är påflugna säljare). Dock var utbudet av TAG Heuer och Tudor lite blekt.
Jag har ingen vidare koll på Tudors modeller, men med min oinvigda blick blev jag inte så imponerad. De vanliga modellerna fanns där, Pelagos, Black Bay och Heritage Chrono, som i mitt tycke var lite mer spännande med sina orangea detaljer. Inga udda fåglar direkt.
Bland TAG Heuer hade de några Link, några Grand Carrera, några Carrera och en del Formula 1. Dock hade alla herrklockor svart urtavla, gillar personligen inte vita urtavlor, men det hade varit nice med lite omväxling. Det jag saknade allra mest var att de inte hade några modeller med RS-verk eller några Monaco. Hade faktiskt sett fram emot att få klämma lite på en Monaco (helst en blå).

Bland Longines och Certina tyckte jag att utbudet var bättre, men det är inte så konstigt, för jag kan tänka mig att det är där volymerna finns.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Kanske lite segt att bumpa denna tråden men vad som hände idag fick mig att skratta lite :D

Var inne med min farsa i butiken och skulle justera en länk på en Certina DS action diver. För detta tog dom 200kr, vilket vi tyvärr fick gå med på då jag taget sönder mitt eget verktyg och fick klockan idag.

Efter att länken blivit justerad med alla länkbitar på så var den fortfarande för liten för farsgubben min (20+ aphandleder) så vi bad dom att kolla upp vad en länkbit skulle kosta att beställa och sedan återkomma.

Framåt kvällskvisten blir jag uppringd av samma säljare som vi pratade med i butiken. En länkbit skulle kosta 195 kronor och ta cirka 10 dagar att få in. Fullt acceptabelt så jag sa: "Kör på det!". Till min häpnad blir jag efteråt ombed att köra in till butiken och lämna handpenning(?!) på en länkbiten! Vansinne! jag förklarade att man lägger inte mera pengar på bensin och transport än vad själva handpenningen skulle hamna (~10% = 19.50kr)...

Jag fick efter velighet från deras sida lova att jag skulle komma in igen och köpa den där länkbiten :S helt absurt.

Om vi nu förutsätter att jag gått med på att lägga handpenningen - skulle verkligen 19.50:- stoppa mig från att skita i det? Man börjar ju undra hur det går för Hours på Emporia... det verkar som om hela företagets likviditet beror på att få in handpenning på länkbitar :/
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kanske lite segt att bumpa denna tråden men vad som hände idag fick mig att skratta lite :D

Var inne med min farsa i butiken och skulle justera en länk på en Certina DS action diver. För detta tog dom 200kr, vilket vi tyvärr fick gå med på då jag taget sönder mitt eget verktyg och fick klockan idag.

Efter att länken blivit justerad med alla länkbitar på så var den fortfarande för liten för farsgubben min (20+ aphandleder) så vi bad dom att kolla upp vad en länkbit skulle kosta att beställa och sedan återkomma.

Framåt kvällskvisten blir jag uppringd av samma säljare som vi pratade med i butiken. En länkbit skulle kosta 195 kronor och ta cirka 10 dagar att få in. Fullt acceptabelt så jag sa: "Kör på det!". Till min häpnad blir jag efteråt ombed att köra in till butiken och lämna handpenning(?!) på en länkbiten! Vansinne! jag förklarade att man lägger inte mera pengar på bensin och transport än vad själva handpenningen skulle hamna (~10% = 19.50kr)...

Jag fick efter velighet från deras sida lova att jag skulle komma in igen och köpa den där länkbiten :S helt absurt.

Om vi nu förutsätter att jag gått med på att lägga handpenningen - skulle verkligen 19.50:- stoppa mig från att skita i det? Man börjar ju undra hur det går för Hours på Emporia... det verkar som om hela företagets likviditet beror på att få in handpenning på länkbitar :/
Jag skulle gå till en annan butik...
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Kanske lite segt att bumpa denna tråden men vad som hände idag fick mig att skratta lite :D

Var inne med min farsa i butiken och skulle justera en länk på en Certina DS action diver. För detta tog dom 200kr, vilket vi tyvärr fick gå med på då jag taget sönder mitt eget verktyg och fick klockan idag.

Efter att länken blivit justerad med alla länkbitar på så var den fortfarande för liten för farsgubben min (20+ aphandleder) så vi bad dom att kolla upp vad en länkbit skulle kosta att beställa och sedan återkomma.

Framåt kvällskvisten blir jag uppringd av samma säljare som vi pratade med i butiken. En länkbit skulle kosta 195 kronor och ta cirka 10 dagar att få in. Fullt acceptabelt så jag sa: "Kör på det!". Till min häpnad blir jag efteråt ombed att köra in till butiken och lämna handpenning(?!) på en länkbiten! Vansinne! jag förklarade att man lägger inte mera pengar på bensin och transport än vad själva handpenningen skulle hamna (~10% = 19.50kr)...

Jag fick efter velighet från deras sida lova att jag skulle komma in igen och köpa den där länkbiten :S helt absurt.

Om vi nu förutsätter att jag gått med på att lägga handpenningen - skulle verkligen 19.50:- stoppa mig från att skita i det? Man börjar ju undra hur det går för Hours på Emporia... det verkar som om hela företagets likviditet beror på att få in handpenning på länkbitar :/

Kort uppföljning. Butiken sa till mig i telefonen att de ska beställa länkbiten. Jag går och väntar... Sen visar det sig att dom sket fullständigt i det :/ kanske skulle kört in och lagt 19,50kr handpenning trots allt....
 
Topp