• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En udda, men färgglad paketöppning.

Lyden

Panerai
En udda, men färgglad paketöppning.

Efter att ha hängt här på KS ett tag, där man får se allt ifrån gamla mögliga ur som inte ens tickar till dinkor i platina med diamanter som man bara kan drömma om. Folk som flippar hej vilt och man tänker ”blir man någonsin nöjd?”. Det moddas - byts tavlor, band, man bleker inserts, bakar visare i ugnen, slänger ur i sjön i några månader, m.m... med hopp om att man en dag kanske blir helt nöjd... vad vet jag?

Några av klockorna som jag trodde skulle få stanna, men dom såldes...
sålda.jpg

Men, så kom jag över en helt vanlig 14060 för ett tag sen, originell och tråkigt för vissa, men för mig en keeper... i alla fall dom första månaderna.
1.jpg

Första bilden, samma dag som den kom.


Den åkte ut på sälj då planen var att skaffa en Rolex GMT Master – en klocka med en miljon valmöjligheter... men drogs tillbaka efter ett litet tag då jag snubblade in på en kille vid namn Horologym på Instagram. Blev förälskad i hans blekta insert, att man kan få en simpel tråkig 14060 att se så olika ut med hjälp av lite olika band och en blekt insert!

Så bestämde mig för att bleka mitt.

2.jpg

En del olika natos beställdes hem från olika sidor och medlemmar här på KS.
Ett av mina absoluta favoriter blev det färgglada BANG! – natot, udda, färgglatt och flera här på KS som gillade det.

3.jpg

Nu börjar man se en del som kör på samma, kul! :)

Låg och slöläste en kväll på Fratellowatches. Kom in på en gammal artikel från 2015 där han skrev om – LionStraps, en snubbe vid namn Joe från Tyskland. Jag blev helt såld på hans ”Comic Straps” med Marvel-tema. Tänkte direkt – Ett sådant måste jag bara ha!
4.jpg

Kontaktade honom för ett tag sen och kollade om han var sugen på att göra ett till mig. Efter att ha bollat lite idéer mellan varandra så var det dags.

Bandet är handgjort från början till slut, har ett mjukt "Veg Tan Leather" som grund som täcks av en syntetiskt canvas som används för utomhusbruk vid reklamer, i t.ex skyltfönster.

Lite bilder hur bandet blir till under tillverkning som han skickade till mig. :)
51.jpg

52.jpg

53.jpg

Igår kväll när man kom hem så låg det äntligen en avi i brevlådan, snabbt ner till utlämningsstället och ännu fortare hem! Spänningen är olidlig!
6.jpg

Nej, nu får det vara nog med skitsnacket.. vem orkar ens läsa såhär mycket text?!
Nu det alla har väntat på! - Bilder!
71.jpg

72.jpg

73.jpg

74.jpg

70.jpg

77.jpg

78.jpg

75.jpg

76.jpg

79.jpg

Den obligatoriska wristshoten :)

ws3.jpg
ws2.jpg


Tack KS & framförallt Joe – LionStraps!

/Emil
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Mkt kul lösning! Otroligt coolt strap. Å jag som tycker att en Hulk är en färgklick...
 

Rille85

Breitling
En färgklick av sällan skådat slag! I kombination med någon mer neutral variant fyller den säkert sin funktion :) Kul läsning!
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Grattis till en lyckad mod och häftigt band! Gillar slutresultatet, ser ut att passa dej perfekt! :D
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Grymt som fan, blev själv sugen nu.. Tycker dock det ser ut så där "meh" på armen men kanske upplevs annorlunda irl, fett vilket fall som helst!
 

Lyfali

Cartier
Alltså! För fan vad OP, det är de bästa av det bästa jag sett! Och jag är så sjukt avis att jag måste hålla i mig nu när jag sitter upp i sängen så jag inte ramlar ur!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hahaha...det är bara sååååå jävla galet så att det blir über coolt, är så kul att se att någon vågar att bjuda på sig själv och går sin egen väg, trevliga bilder, bra skrivit gosig paket öppning, keep up the good work @Emil Lydén ;):cool::cigar::p!
 
Senast ändrad:

Mauritz

Rolex
En udda, men färgglad paketöppning.

Efter att ha hängt här på KS ett tag, där man får se allt ifrån gamla mögliga ur som inte ens tickar till dinkor i platina med diamanter som man bara kan drömma om. Folk som flippar hej vilt och man tänker ”blir man någonsin nöjd?”. Det moddas - byts tavlor, band, man bleker inserts, bakar visare i ugnen, slänger ur i sjön i några månader, m.m... med hopp om att man en dag kanske blir helt nöjd... vad vet jag?

Några av klockorna som jag trodde skulle få stanna, men dom såldes...
sålda.jpg

Men, så kom jag över en helt vanlig 14060 för ett tag sen, originell och tråkigt för vissa, men för mig en keeper... i alla fall dom första månaderna.
1.jpg

Första bilden, samma dag som den kom.


Den åkte ut på sälj då planen var att skaffa en Rolex GMT Master – en klocka med en miljon valmöjligheter... men drogs tillbaka efter ett litet tag då jag snubblade in på en kille vid namn Horologym på Instagram. Blev förälskad i hans blekta insert, att man kan få en simpel tråkig 14060 att se så olika ut med hjälp av lite olika band och en blekt insert!

Så bestämde mig för att bleka mitt.

2.jpg

En del olika natos beställdes hem från olika sidor och medlemmar här på KS.
Ett av mina absoluta favoriter blev det färgglada BANG! – natot, udda, färgglatt och flera här på KS som gillade det.

3.jpg

Nu börjar man se en del som kör på samma, kul! :)

Låg och slöläste en kväll på Fratellowatches. Kom in på en gammal artikel från 2015 där han skrev om – LionStraps, en snubbe vid namn Joe från Tyskland. Jag blev helt såld på hans ”Comic Straps” med Marvel-tema. Tänkte direkt – Ett sådant måste jag bara ha!
4.jpg

Kontaktade honom för ett tag sen och kollade om han var sugen på att göra ett till mig. Efter att ha bollat lite idéer mellan varandra så var det dags.

Bandet är handgjort från början till slut, har ett mjukt "Veg Tan Leather" som grund som täcks av en syntetiskt canvas som används för utomhusbruk vid reklamer, i t.ex skyltfönster.

Lite bilder hur bandet blir till under tillverkning som han skickade till mig. :)
51.jpg

52.jpg

53.jpg

Igår kväll när man kom hem så låg det äntligen en avi i brevlådan, snabbt ner till utlämningsstället och ännu fortare hem! Spänningen är olidlig!
6.jpg

Nej, nu får det vara nog med skitsnacket.. vem orkar ens läsa såhär mycket text?!
Nu det alla har väntat på! - Bilder!
71.jpg

72.jpg

73.jpg

74.jpg

70.jpg

77.jpg

78.jpg

75.jpg

76.jpg

79.jpg

Den obligatoriska wristshoten :)

ws3.jpg
ws2.jpg


Tack KS & framförallt Joe – LionStraps!

/Emil
Ursäkta min dåliga svenska men fan va coolt band.. Snacka om eget riktigt grymt..
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis, jag köpte natobandet och har använt det några gånger. Men det här var ju skitkul! Nu vill jag också ha ett, men med Stålmannen eller wolverin.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kul öppning Emil Lydén! Blir ju en perfekt kontrast! En konservativ klocka möter en radikal käftsmäll!:)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
En udda, men färgglad paketöppning.

Efter att ha hängt här på KS ett tag, där man får se allt ifrån gamla mögliga ur som inte ens tickar till dinkor i platina med diamanter som man bara kan drömma om. Folk som flippar hej vilt och man tänker ”blir man någonsin nöjd?”. Det moddas - byts tavlor, band, man bleker inserts, bakar visare i ugnen, slänger ur i sjön i några månader, m.m... med hopp om att man en dag kanske blir helt nöjd... vad vet jag?

Några av klockorna som jag trodde skulle få stanna, men dom såldes...
sålda.jpg

Men, så kom jag över en helt vanlig 14060 för ett tag sen, originell och tråkigt för vissa, men för mig en keeper... i alla fall dom första månaderna.
1.jpg

Första bilden, samma dag som den kom.


Den åkte ut på sälj då planen var att skaffa en Rolex GMT Master – en klocka med en miljon valmöjligheter... men drogs tillbaka efter ett litet tag då jag snubblade in på en kille vid namn Horologym på Instagram. Blev förälskad i hans blekta insert, att man kan få en simpel tråkig 14060 att se så olika ut med hjälp av lite olika band och en blekt insert!

Så bestämde mig för att bleka mitt.

2.jpg

En del olika natos beställdes hem från olika sidor och medlemmar här på KS.
Ett av mina absoluta favoriter blev det färgglada BANG! – natot, udda, färgglatt och flera här på KS som gillade det.

3.jpg

Nu börjar man se en del som kör på samma, kul! :)

Låg och slöläste en kväll på Fratellowatches. Kom in på en gammal artikel från 2015 där han skrev om – LionStraps, en snubbe vid namn Joe från Tyskland. Jag blev helt såld på hans ”Comic Straps” med Marvel-tema. Tänkte direkt – Ett sådant måste jag bara ha!
4.jpg

Kontaktade honom för ett tag sen och kollade om han var sugen på att göra ett till mig. Efter att ha bollat lite idéer mellan varandra så var det dags.

Bandet är handgjort från början till slut, har ett mjukt "Veg Tan Leather" som grund som täcks av en syntetiskt canvas som används för utomhusbruk vid reklamer, i t.ex skyltfönster.

Lite bilder hur bandet blir till under tillverkning som han skickade till mig. :)
51.jpg

52.jpg

53.jpg

Igår kväll när man kom hem så låg det äntligen en avi i brevlådan, snabbt ner till utlämningsstället och ännu fortare hem! Spänningen är olidlig!
6.jpg

Nej, nu får det vara nog med skitsnacket.. vem orkar ens läsa såhär mycket text?!
Nu det alla har väntat på! - Bilder!
71.jpg

72.jpg

73.jpg

74.jpg

70.jpg

77.jpg

78.jpg

75.jpg

76.jpg

79.jpg

Den obligatoriska wristshoten :)

ws3.jpg
ws2.jpg


Tack KS & framförallt Joe – LionStraps!

/Emil

Var inne på sidan men hittar inga som liknar dem du har... :(
Hur coola som helst! :)
 
Topp