• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En vecka på handleden / paketöppning sbgm023

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Gjorde en lite diskret paketöppning i den stora paketöppningstråden samtidigt som uthämtning av klockan förra veckan.
Nu så här efter 1 vecka på armen kände jag att jag ville öppna / skriva av mig ordentligt.

Vill börja med att tacka Malm som "tvingade" in mig i fållan och självklart Svante på Klockmaster för all hjälp.

GS var ett märke jag läst mycket om men inte lagt så mycket fokus på. Nästa klocka skulle ju bli en Rolex. Efter Malm köpt sin GS spring drive fastnade jag dock för detaljerna och blev riktigt nyfiken på att hitta någon själv bland Grand Seikos utbud.

Så här efter en vecka kan jag inte säga annat än att jag är hel nöjd :)
Detaljerna är helt otroliga! Övriga klockor har legat helt orörda i lådan. Trots att jag egentligen har ett jobb som borde kräva beater...

Svag för blå detaljer och ville ha någon extra komplikation. Så sbgm023 fick det bli.

Lite sköna detaljbilder:
image.jpg


image.jpg

Så polerad att jag nästan syns i boetten

image.jpg

Visarna är skarpa som samurajsvärd och poleringen helt perfekt

Verket är en förbättrad version av Seikos tidigare 9s56. Numera 9s66.
Det finns mycket att läsa om dessa modeller och många beskriver bättre än jag så blir därför inte så detaljerad.

Specs:
Automatisk, möjlig att dra upp för hand
28,800 vph
72 h power reserv
Diashock shock resistance
35 Jewels
Justerad till +5/-3 sekunder/dag i 6 positioner and 3 temperaturer.
Sen i måndags har jag en uppmätt avvikelse på -6 sekunder.

39.5mm diameter och 13.5mm tjock med safir glas även på baksidan.

Jag är så jäkla nöjd att jakten på nästa Seiko redan har börjat. Vi får väl se om jag fortsätter vara lika velig även då :)
 
Topp