• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Engströms ur Jönköping

bartoldous

Cartier
Var sugen på en Omega som var till salu i de trakterna och hörde mig för med Engströms om jag kunde komma in och få uret kollat och att jag naturligtvis ville betala för tjänsten.Fick till svar utav den äldre herren som jag antar är ägaren att han inte ville lägga sig i vad ha sa "andras privataffärer".Lite förvånad blev jag måste sägas men,men.. det är enda erfarenheten jag har utav dem.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hörde förresten på Engströms att speedmastern skulle gå upp 5-6000. Uppfattade inte exakt när. Tanken från början hos Omega var att förfina urverket. Nu blev det inte så men däremot skulle speedyn komma i en lyxigare låda. Jäkligt dyr låda tänkte jag...:cool:
 

16610

Patek
2-Faktor
Hmm... Jag som hade planer att åka till Engström nästa vecka avstår. Blir Göteborg för att kolla Rolex. Sådana här trådar är nyttiga. Tack för eran info. Lycka till önskar jag eng. Jönköping.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hmm... Jag som hade planer att åka till Engström nästa vecka avstår. Blir Göteborg för att kolla Rolex. Sådana här trådar är nyttiga. Tack för eran info. Lycka till önskar jag eng. Jönköping.
Den yngre killen var riktigt bra att ha att göra med. Vilka dealar de kan göra har jag ingen uppfattning om. Men visst, har man ungefär samma sträcka till Gbg (eller längre oxå för den delen) så blir valet lätt, eller hur.
 

16610

Patek
2-Faktor
Den yngre killen var riktigt bra att ha att göra med. Vilka dealar de kan göra har jag ingen uppfattning om. Men visst, har man ungefär samma sträcka till Gbg (eller längre oxå för den delen) så blir valet lätt, eller hur.

Helt klart. Jag bor i Borås och om jag ska köpa för X kr så vill man ha servis. 10 mil till Jönsköping och 6,4 mil till gbg. Vill ha en butik jag kan räkna med. Jag är ung och kommer göra många klockköp... Vill inte butiken/butiksägaren sälja behöver de inte göra det. Inte till mig iaf=)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Helt klart. Jag bor i Borås och om jag ska köpa för X kr så vill man ha servis. 10 mil till Jönsköping och 6,4 mil till gbg. Vill ha en butik jag kan räkna med. Jag är ung och kommer göra många klockköp... Vill inte butiken/butiksägaren sälja behöver de inte göra det. Inte till mig iaf=)
Varför inte Jälmers ur??
 

Frosse

Cartier
Var sugen på en Omega som var till salu i de trakterna och hörde mig för med Engströms om jag kunde komma in och få uret kollat och att jag naturligtvis ville betala för tjänsten.Fick till svar utav den äldre herren som jag antar är ägaren att han inte ville lägga sig i vad ha sa "andras privataffärer".Lite förvånad blev jag måste sägas men,men.. det är enda erfarenheten jag har utav dem.

Det är inte den äldre utan den yngre mannen som äger butiken, Fredrik heter han.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tror det är 3 pöjkar i butiken. Yngsta grabben (som jag gillade) medelålders man (ägare?) o gamlingen (urmakaren?)
 

Erikd

Cartier
"Tvungna" dom hade kanske mycket inne?
Har aldrig varit med om att de måste behålla klockan så länge samt ställa en massa frågor om uret. När jag kortat länkar på andra ställen är det något som aldrig tagit längre än 30 min och oftast har de gjort det medan jag väntat. Därför kändes 2-3 timmar underligt för mig. Men som du säger, jag vet ju inte om hur mycket annat arbete som de hade att utföra.

Rent ut sagt kände jag att han misstänkte mig för att komma in med en stulen klocka. Det var känslan jag fick av alla frågor och den skepsis jag möttes av.
 

Cyklisten

Cartier
Hade vägarna förbi Jönköping och passade på att kolla in lite klockor åt tjejen. Fick mycket bra service tycker jag.
 

calzone

Vacheron
Dom skulle ha 1600 :- för tavel/dagskiva byte på min DD. Han frågade jättemycket var det var för ref osv fick vänta länge på vad de skulle kosta. Jag sa om jag lämnar den när ni öppnar kan jag hämta den innan ni stänger då? Fick som svar njaaaa vi har ju bara 2 urmakare...Ringde Rob E fick svar direkt dom skulle ha 500 spänn! Är du i stan så gör vi det på 3 timmar!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska dit idag eftersom jag för en gångs skull ska till JKPG när de har öppet. :)
Något nytt kul i butiken att rekommendera?
 

Portofino

Panerai
Fredrik som har butiken är mycket trevlig. Hans pappa ägde den tidigare men den har nu övergått till honom. Eller nu och nu, det var flera år sedan. Pappan satt även i klockmasters styrelse och är/var tydligen känd för att vara riktigt snål. Så prutare gör sig nog inte alltför mycket besvär där. Fredrik äger även butiken på A6.
 

wilsdorf

Omega
Bor själv i stan och känner Fredrik som äger butiken och har alltid fått ett bra och trevligt bemötande. Observera även innan han kände till mitt intresse för Rolex.... Har själv aldrig lämnat in för service men vet andra som varit nöjda. Så dom får 5 tidvisare av 5 från mig!!
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Icke. Hade inte tid, men det fanns ju inte så mycket kul inne heller. Litet utbud, trevligt bemötande från säljare som inte hade koll på baselnyheterna från de märken de sålde. Då tröttnar man ju rätt fort.

Har liknande erfarenhet därifrån. Var inne i butiken förra sommaren och frågade säljaren om de skulle få in någon Deepsea deep blue, säljaren visste då varken vad en Deepsea var eller att det hade kommit en ny modell. Fick prata med ägaren Fredrik istället och han hade koll på läget.
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Alltid trevligt bemötande. Var inne i veckan och provade en SD, de hade en hel del inne, bla. BLNR. Det gick även att få lite rabatt, men slog inte till. Tjejen som jobbar där drog en vals om att garantin inte gäller om man köper Rolex från utlandet...
 
Topp