• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Engströms ur?

Reverso

Panerai
Den globala grundregeln är att ju mer populär modellen är desto mindre är prutmånen.


Med andra ord, glider du in och vill köpa en Rolex Batman så kan du antagligen glömma en eventuell rabatt.


Kommer du in och ska köpa en tvåtons Chronomat 44 så kan du alldeles säkert få ner den i pris.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Engströms ur är riktigt bra att ha att göra med. Grymt trevliga och hjälpsamma är min erfarenhet. Dessutom är urmakarna mycket kompetenta.
När det gäller priser och prutmån har jag dock fått för mig att det kan vara svårt att få några vidare rabatter. Dock är det förstås som arkhangelsk säger här ovan att det beror mycket på vilken klocka man är intresserad av. Stamkunder har såklart bättre priser oxå..
 

Pantzar

Omega
Tycker att det är stor skillnad på bemötandet och deras intresse beroende på vilka som jobbar, ibland får man prata med någon genuint intresserad medans andra gånger någon halvtrist ointresserad säljare. Hade problem med en klocka som dom var AD för men dom ansåg inte att problemet fanns.(Sneda indexmarkeringar) Medans en annan AD utan snack löste problemet..
 

F32

Panerai
2-Faktor
Jag handlade hos Engströms i våras med jättebra bemötande. Fin affär. Fick ner min Omega ner mot vad uret.se skulle ha så jag var nöjd men det beror ju helt på vad man ska ha för något.
 

jabbadahut

Breitling
2-Faktor
Vad har ni för erfarenheter av att köpa klocka hos Engströms ur? Går det att pruta något på priserna?
Har fått intrycket att både både prutmån och servicegrad beror mycket på vem som jobbar. Jag har fått suverän hjälp där vid tidigare köp men inte nån direkt rabatt på Rolex. En vän till mig fick riktigt bra pris på en Tudor!
 

F32

Panerai
2-Faktor
Trodde frågan gällde Rob Engström, finns tydligen en värld utanför Stockholm ;). Sorry, mitt svar gällde den.
 
Tycker alltid dom är trevliga och hjälpsamma, fredrik och queen är väl mest dom jag har haft att göra med och det är aldrig några problem att prova eller kolla upp diverse frågor.
 

Beastmode

Omega
Bor själv i Jönköping d.v.s. engströms är min lokala AD. Det är En trevlig butik med kompetenta arbetare! Har alltid blivit bra bemött när jag varit där!

Har inte köpt någon klocka där (än). Så vet faktiskt inte hur vidare prutmånen ser ut.
 

jandan

Panerai
Jag har besökt affären ett flertal gånger, och blivit trevligt bemött. Försökte förhandla pris på en Omega, men det var inte mycket prutmån där.
Hade gärna handlat där, men när det skiljde över 7000:- efter Engströms prutning, mot pris på annat håll (Rob Engström), blev det ingen affär i Jönköping för mig...
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Köpt flera klockor på Engströms. Longines, Seiko, Tag Heuer, Sjöö Sandström...

Jag har mest haft med Fredrik att göra, tycker han är skitbra, väldigt trevlig, smidig att ha att göra med, serviceinriktad. Queen var även hon väldigt bra, dessvärre slutade hon någon gång under våren. Personalen är överlag väldigt trevlig och serviceinriktad, även om kunskapsnivån skiljer sig lite dem emellan.

Hade lite strul vid senaste köpet, fick fel låda, och cert samt instruktionsbok saknades vid köp av Seiko Blue Lagoon. Säljaren (inte Fredrik den gången) var dock ny, jag hade ungarna med mig och min uppmärksamhet var därefter. Därtill hade jag inte planerat att köpa klockan då jag gick in i butiken. Det var dock inget som inte löste sig efter ett återbesök, blev därtill lite kompenserad - så inga dimmor där.

Beträffande prutmån tror jag det är som alla andra klockbutiker. Jag har fått rabatter, jag får rabatt. Jag har å andra sidan varit tydlig varje gång med att jag är beredd att köpa, och har inte gått in med inställningen att spela ut Engströms mot annan AD,jag har heller inte väntat mig orimliga rabatter. Som jag ser det är en personlig relation mycket värd, jämfört med att jaga några extra procent på Uret el. liknande.

Kan varmt rekommendera Engströms. Verkligen!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jadå, Fredrik är grym och har hyfsat hög kunskap. Något som annars kan vara problematiskt när man ska kränga parfymklockor och Omega i samma butik.

Vi har även haft ett gäng trevliga event Fredrik varit med och anordnat. Han har förstått att det ger något tillbaka vilket är kul.
Vill man gå in lite djupare i urverk och klockor överlag är det väl roligast att hänga med Tomas skulle jag tro?
Fredrik är mycket trevlig han också vad det beträffar.
 

Oniel

Panerai
Köpte mina första klockor där för många år sedan. Då var jag med pappa och då var det en äldre man som hade butiken som jag tror är Fredriks pappa? Tycker även jag att dem är väldigt bra att ha att göra med. Fick ner min kompis speedmaster 6000 när han handlade den i höstats. Tycker även urmakaren Micke är väldigt trevlig och vilket är den personen jag fått mest hjälp av.
 

Buckshot

Panerai
Jag var inne på Engströms idag. Jag pratade med en yngre man, Fredrik? och frågade lite om datejust. Han hade svar på alla frågor och det var inga problem att prova klockorna. Jag frågade om prutmån på datejust och han sa att det skulle gå att justera priset lite. Trevlig och korrekt. När jag köper en Rolex så blir det hos Engströms Jkpg.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Köpte min Daytona där. Blev lite strul med kösystemet som Fredrik ordnade upp på bästa sätt. Personalen (de jag pratade med) kändes genuint intresserade av klockor. Rekommenderar de starkt.
 

Norrort

Breitling
Väntar på en rolex där, de har alltid varit bra på bemötande. Lite variation i koll men det löser sig.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag var inne på Engströms idag. Jag pratade med en yngre man, Fredrik? och frågade lite om datejust. Han hade svar på alla frågor och det var inga problem att prova klockorna. Jag frågade om prutmån på datejust och han sa att det skulle gå att justera priset lite. Trevlig och korrekt. När jag köper en Rolex så blir det hos Engströms Jkpg.
Definiera yngre? :)
Undrar eftersom 3 st är 20-26 år o 2st 40-55år :)
 
Topp