• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OHPF Enicar Sherpa OPS 600

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Uttråkad och behöver ombyte.
Testar att i första hand byta bort min ganska ovanliga cooling. Men byter även mot pengar.

En Enicar Sherpa 600 OPS finnes alltså.
-60, eventuellt tidigt -70-tal. Jag vet fan inte. Automat.
Den har ett pvd:at case som är patinerat och lite lagom rough. Enicar-kronor utan pvd. Tavlan är inte mint men matchar klockan i övrigt. Inre roterande bezel. 40 mm i diameter.
Klockan ska ha nån militär koppling som jag inte vet något närmare om. Googla! :)

Prisbilden på dom här är minst sagt spretig. Den enda jag hittat på c24 ligger på ca 17k. Känns högt även om den är aningens bättre än min samt har pvd-kronor. Jag vill ha 6500:-. Bytesvärde 7k.

Svårfotat elände. Har fått ändra lite på ljus etc i bilderna. Tycker dock att de gör klockan rättvisa. Vill du ha fler bilder, säg till. Första bilden omoddad.
UiNaA1B.jpg

X3d3M56.jpg

PwLygyX.jpg


Kommer på natoband.
Referenser: https://klocksnack.se/threads/jacob.10343/
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Nähämenjoråsåatt... Ta chansen att bli ägare till ett ur känt från Östergötlands-gtg:n.

För varje vecka som går kommer klockan närmare en service. Köp nu istället för vid nästa bump och njut en månad mer! (Nu har jag förvisso inte använt klockjäveln på ett tag så den kanske går skit nu. Ditt eget fel i så fall, snoozer.)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till er båda! Har varit småsugen på den där coolingen, men tyckt att den faller i samma kategori som min Enzo. Skönt nu slipper jag fundera mer på den :)
 
Topp