• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enklare vintageur på länkar...

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Köpte dessa NOS-länkar på loppis idag. Skall bli kul att komma hem och testa till veckan. Länken märkt med ett N, är det till Nivada? Den omärkt har raka ändlänkar, förstår inte vilket ur det kan passa...
20160507_181953.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Köpte dessa NOS-länkar på loppis idag. Skall bli kul att komma hem och testa till veckan. Länken märkt med ett N, är det till Nivada? Den omärkt har raka ändlänkar, förstår inte vilket ur det kan passa...
20160507_181953.jpg
Japp, nivada. Skulle tippa att den med raka länkar kan passa på någon 70-talsklump som inte har för långa bandhorn typ "certina ds-2 style"
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Köpte dessa NOS-länkar på loppis idag. Skall bli kul att komma hem och testa till veckan. Länken märkt med ett N, är det till Nivada? Den omärkt har raka ändlänkar, förstår inte vilket ur det kan passa...
20160507_181953.jpg
Bra fångat, har själv varit ute efter en länk med raka ändlänkar ett tag.
Hur mycket fick du ge för båda?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Bra pris, hoppas du nu har något där hemma som saknar länk, annars kan du hojta. Skulle eventuellt behöva den raka om du inte har användning för dem :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fina klockor! Vore kul om din Glycine Airman följde med på gtgn :)
Tack! Ok, tar med den, om den inte säljs innan dvs.
Riktigt tjusigt även om jag personligen inte gillar länkar. Kan det vara min gamla Svalan tank jag ser? Kul att den fått sig en länk i så fall.
Tack! Ja, det är det, men funderar på att ge den länken från klockan till vänster om den istället...
 

Rolfen

Rolex
Själv letar jag nästan bara länkar, men jag hittar bara klockor! :sorry:
Jag ogillar verkligen länkar och plockar alltid av dom om dom sitter på någon klocka jag köper och ersätter dom med något skönt läder. Kanske därför jag inte alls lockas av Rolex då dom alltid kommer på länk, skulle i och för sig vara kul att gå till en Rolex ad och beställa en utan länk bara för att få se deras min.
 
Topp