• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Enzo (SÅLD!), Squale (SÅLD!), Venus, Pogue (SÅLD!), Caribbean (SÅLD!)

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Byter gärna till mig ett insert till Rolex/Tudor plexi submariner, och/eller ett 18 mm medelbrunt vintageaktigt läder/ammo-läder/bund-strap eller liknande, och/eller 20 mm ljust camonato (grå-vitt), i bruksskick, pengar upp el. ner beroende på byte.

Då annat hägrar, är det dags att sälja några ovanliga och riktigt sköna vintagepjäser. Patina/wabi/mögel finns både här och där, men inget som direkt stör, utan tillför snarare charm IMHO. Personligen tycker jag att samtliga klockor är i mycket fint vintageskick. De flesta verkar även vara täta, men jag lämnar inga garantier på det, då de inte är trycktestade nyligen. Ingen servicehistorik och inga tillbehör, förutom det som anges.

(SÅLD!) Vintage Citizen Aqualand "Enzo", C026 titan, från -87, 24 mm lugs, går som en quartzare ska, bra skick för sin ålder IMHO, lite repor på glaset. Kommer på nytt Citizenband.

Önskar 7k kr + valfri frakt





(SÅLD!) Vintage automatisk Sigel Super Squale 300 atmos, ca 38,5 mm i diameter (Bärs något större pga relativt långa bandhorn och stor krona!) exkl. den signerade skruvade kronan, 20 mm lugs, fint domat plexi, håller tiden inom ca +-10 15 s/dygn eventuellt bättre, bra skick för sin ålder IMHO. Kommer på den passande vikta oysterlänken med extra länkbitar.

EDIT: Har nu kollat tidhållningen lite noggrannare, och den håller tiden inom ca +-10 s/dygn!

Önskar 6,5k kr + valfri frakt





Vintage automatisk Venus 20 atmos "Fanta", ca 41 mm exkl. den signerade skruvade kronan, 20 mm lugs, håller tiden inom ca +-2 15 s/dygn eventuellt bättre, bra skick för sin ålder IMHO. Kommer på den passande vikta presidentlänken med extra länkbitar.

EDIT: Har nu kollat tidshållningen lite noggrannare, och den håller tiden inom ca +-2 s/dygn!

Önskar 5,5 kr + valfri frakt





(SÅLD!) Vintage automatisk Seiko 6139-6005 "True Pogue", dvs. exakt likadan tavla som rymdklockan. Från -71, skarp boett och glasring. Allt original, vad jag vet, vilket är relativt ovanligt på dessa! Nyservad för ca 1 månad sedan, alla funktioner fungerar. Kronografen nollställer dock ca 1/3 s. off, men den ska ju vara igång på dessa, så jag har inte brytt mig om det. Kommer på Seikolänk, som jag moddat så lik originalet som möjligt, med extra länkbitar. Ändlänkarna är lite risiga, men fungerar, och går att köpa nya aftermarket på eBay för några hundra.

Önskar 4,5k kr + valfri frakt





(SÅLD!) Vintage automatisk Philip Watch worldtimer Caribbean 400, ca 36 mm exkl. den skruvad signerade kronan, 20 mm lugs, fint domat plexi. Världstiden fungerar mycket enkelt och smart, genom att man vet vilken tidszon man befinner sig i och vad klockan är där. Ställer vridringen därefter, och på så sätt kan man läsa av vad klockan är i de övriga tidszonerna. Håller tiden inom ca +-5 s/dygn. Bra skick för sin ålder IMHO. Kommer på det tropicaktiga NOS gummit eller på den passande vikta länken med extra länkbitar.

Önskar 3,5k kr + valfri frakt





Mer bilder och info skickas gärna på begäran. Jag och klockorna finns i Stockholm. Priserna går naturligtvis att diskuteras om du är trevlig, snabb och smidig. Annars gäller först till kvarn som vanligt, och referenser finns bl.a. här https://klocksnack.se/threads/theargonaut.10238/! Mejla bud, frågor, synpunkter på objekt eller säljare, förolämpningar mm., eller släng iväg ett PM.

Returpolicy: Ingen retur om affären görs upp f2f. Vid frakt; Full returrätt inom 24 timmar efter mottagande, om skicket väsentligen inte skulle överstämma med beskrivningen och bilderna, eller om klockan skulle vara finare än vad som beskrivits ;) Klockan ska vara i exakt samma skick som när den mottogs, och skickas endast tillbaka med rekad frakt, som jag då naturligtvis står för.

Tack för möjligheten att annonsera, och tack på förhand, eventuella köpare!
 
Topp