Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Epilame, någon som använder det?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av eriksson850, 11 oktober 2014.

1. eriksson850
    Trådstartare

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Så som rubriken lyder så undrar jag om någon använder epilame och vad ni som testat har för erfarenheter av det? Är det värt att investera i Epilame?

Epilame är som jag förståt det ett ämne/vätska för att behandla vissa speciella delar av urverket, så som t.ex. juvelerna på ankaret. Egenskaperna som jag förstår det är att eventuella ojämnheter jämnas till och oljan lättare stannar kvar.

Minuteman gillar detta.
  2. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Sett det men inte prövat. Känns lite över hobbyurmakarens nivå kanske? Undrar vad forumets "riktiga" urmakare anser?

3. eriksson850
    Trådstartare

Från:
    烏普薩拉

Är det verklen det? Känns ju som en vettig grej för alla som pillar med klockor?! :) Skulle dock också vilja höra någon riktig urmakares uppfattning...

4. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

En riktigt KSare använder det där som ansiktskräm varje morgon. :cigar:

5. eriksson850
    Trådstartare

Från:
    烏普薩拉
    McGyver, använder du Epilame?

6. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund

Funderat på det, men ännu inte kommit till inköp!

Med de nya oljornas egenskaper så debatteras det friskt av "oljningsmaffian" om dess nödvändighet eller inte - käkar just nu popcorn och lyssnar på argumenten från de olika sidorna.
    Kommer troligtvis att köpa och prova själv - rätt applicerad ser jag inte att det kan skada och hängslen och livrem är ju aldrig fel! ;)

7. eriksson850
    Trådstartare

Från:
    烏普薩拉
    Nej har tänkt så jag med. Dock verkar det som att just appliceringen är otroligt viktig, samt att delen som behandlats torkar under värme/varmluft för att undvika korrosion.

Skriv gärna några rader hur du upplevde resultatet efter att du testat.