• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Epilame, någon som använder det?

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Så som rubriken lyder så undrar jag om någon använder epilame och vad ni som testat har för erfarenheter av det? Är det värt att investera i Epilame?

Epilame är som jag förståt det ett ämne/vätska för att behandla vissa speciella delar av urverket, så som t.ex. juvelerna på ankaret. Egenskaperna som jag förstår det är att eventuella ojämnheter jämnas till och oljan lättare stannar kvar.

unbP4aF.jpg
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Sett det men inte prövat. Känns lite över hobbyurmakarens nivå kanske? Undrar vad forumets "riktiga" urmakare anser?
 

McGyver

Rolex


Funderat på det, men ännu inte kommit till inköp!

Med de nya oljornas egenskaper så debatteras det friskt av "oljningsmaffian" om dess nödvändighet eller inte - käkar just nu popcorn och lyssnar på argumenten från de olika sidorna.
Kommer troligtvis att köpa och prova själv - rätt applicerad ser jag inte att det kan skada och hängslen och livrem är ju aldrig fel! ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Funderat på det, men ännu inte kommit till inköp!

Med de nya oljornas egenskaper så debatteras det friskt av "oljningsmaffian" om dess nödvändighet eller inte - käkar just nu popcorn och lyssnar på argumenten från de olika sidorna.
Kommer troligtvis att köpa och prova själv - rätt applicerad ser jag inte att det kan skada och hängslen och livrem är ju aldrig fel! ;)

Nej har tänkt så jag med. Dock verkar det som att just appliceringen är otroligt viktig, samt att delen som behandlats torkar under värme/varmluft för att undvika korrosion.

Skriv gärna några rader hur du upplevde resultatet efter att du testat.
 
Topp