Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Er första klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av Gunnar, 24 januari 2016.

1. Gunnar
    Trådstartare

Gunnar Bonde

Vilken var er första klocka? Inte första "riktiga" klocka, utan första klocka, ever.

Min första var en trevlig liten regal som jag fick när jag var väldigt liten. Min andra är en Casio som jag när jag var ca 11 år gammal.
    Bilden nedan är de klockor jag ägt, i kronologisk ordning.

Från vänster till höger: Regal, Casio w-755, Citizen Eco-Drive Marinaut AT0771-04F, Casio G-Shock GA110RG-1A, Orient Ray FEM65009D9, Alfa, Nått skit ifrån Kjell jag fick i julklapp av en kompis.

Här är min lilla samling och mina första klockor, vill gärna se era första klockor :)

theargonaut gillar detta.
  2. MånsT

MånsT Biskop

Den första jag kommer ihåg var en GUL med svart kardborreband, jag kan väl ha varit ca 6-8 år. Stekigt så det förslår, har tyvärr ingen bild att dela med mig av.

Gunnar gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  4. Måberg

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Min första var också en Gul. Blå tavla med blått kardborrband. Tror den ligger i en låda hos mina päron, kanske borde ge den en plats i lådan bara för att..?

Gunnar gillar detta.
  5. Gunnar
    Trådstartare

Gunnar Bonde

6. kannan

kannan Bonde

Från:
    Halmstad
    Min första hoppas jag blir inom loppet av ett par månader. Som ett barn på julafton just nu!

Gunnar gillar detta.
  7. Gunnar
    Trådstartare

Gunnar Bonde

Häftigt! Har du aldrig ägt en klocka innan? Vad funderar du på för klocka? :)

8. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Här är min blygsamma samling, en zodiac astroquartz kommer in imorgon och två triwa hvalen finns också med i samlingen som jag kapade för 400kr/st.
    Här är min första klocka som jag ärvde från min morfar. image.jpeg Första klockan som jag köpte: image.jpeg
    Min morfars beater som jag hittade för två år sedan: image.jpeg
    18 års present från min farsa, köpt i dubai, 1996 samtidigt min årsklocka: image.jpeg
    Tissot prs516 köpt av mig i december, används som beater i dagsläget. image.jpeg
    Nykomlingen SKX009, beater nr2 image.jpeg

Gunnar gillar detta.
  9. kannan

kannan Bonde

Från:
    Halmstad
    Nej inte direkt:) Jag har fastnat för Datejust och just nu väger 16234 på jubilee med mörk tavla absolut tyngst! Men det går lite från dag till dag. Oysterlänk och slät bezel är inte heller dumt:) Det kliar i fingrarna över tanken att snart inhandla sin första!

Gunnar gillar detta.
  10. Gunnar
    Trådstartare

Gunnar Bonde

En datejust låter som en bra första klocka! :) Har själv kollat på en, om det är så att jag inte hittar nått kul imorgon att köpa så ska jag spara ihop till en datejust 1600~ :)

11. Räven

Räven Stadsbo

Min första klocka var en Casio C-80 som pappa köpte till mig i början på 80-talet.
    image.jpeg
    Lånad bild.

Watch out, Icaras, Samps och 4 andra gillar detta.
  12. kannan

kannan Bonde

Från:
    Halmstad
    Jag hade något liknande! Minns också Casios "Fjärrkontrollsklocka" som införskaffades per omgående när den kom:)

Gunnar och Räven gillar detta.
  13. Nedro

Nedro Stadsbo

Som så många andra var det en GUL, med Svart gult kardborreband

Gunnar gillar detta.
  14. Aquastaren

Aquastaren Präst

Från:
    Stockholm
    Hade en exakt likadan. Men det var nog min tredje eller fjärde klocka. Har tyvärr inte kvar den.

Räven och Gunnar gillar detta.
  15. Gap36

Gap36 Stadsbo

Casio quartz, var 8 år gammal. Efter det gick det bara utför, hehe :rolleyes:

16. K-S

K-S Biskop

Tissot Seastar 1000, den lever fortfarande, 43mm den e koool, med den lite mer ovanliga silvertavlan..

17. Alberget4a

Alberget4a Bonde

En Arsenal Geneve Incablock 17 jewels, undrar var den är nu...?

(Bild lånad från nätet) Arsenal Geneve.jpg

Räven gillar detta.
  18. Watch out

Watch out Stadsbo

Från:
    Norr om nästan allt.
    Skärmavbild 2016-01-26 kl. 14.28.14.png

Räven gillar detta.
  19. Myioko blabla månfas nånting, köpt i Handens centrum för 300-500 kr när jag var 13 bast nånting. Har ej kvar.

20. tgadler

tgadler Bonde

En orange LCD-klocka som följde med mina vinterskor kring 2005.

21. Utforskaren

Utforskaren Stadsbo

Från:
    Stockholm
    En Citizen Quartz (ej digital) med läderband, köpt runt -83 -84. Har för mig tavlan var mörkblå. Bortkastad för länge sen.

22. Djstrahl

Djstrahl Bonde

Min första klocka va en plastklocka med barney motiv i stil med den bifogade bilden (från internet). Min klocka ligger någonstans hos mina föräldrar.

Bifogade filer:

23. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Regal kronograf. Fick den i konfirmationpresent 2003.

Min post nr 73 innehöll denna skönhet.

image.jpeg

Gunnar gillar detta.
  24. hovis

hovis Torpare

En Lucerne, min första ca 74-75. Fortfarande kär i dykisar och det har blivit många genom åren. jan 2016 007.JPG jan 2016 007.JPG

Gunnar gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield