• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Er första klocka

Gunnar

Omega
Vilken var er första klocka? Inte första "riktiga" klocka, utan första klocka, ever.

Min första var en trevlig liten regal som jag fick när jag var väldigt liten. Min andra är en Casio som jag när jag var ca 11 år gammal.
Bilden nedan är de klockor jag ägt, i kronologisk ordning.

N5yztSn.jpg


Från vänster till höger: Regal, Casio w-755, Citizen Eco-Drive Marinaut AT0771-04F, Casio G-Shock GA110RG-1A, Orient Ray FEM65009D9, Alfa, Nått skit ifrån Kjell jag fick i julklapp av en kompis.

Här är min lilla samling och mina första klockor, vill gärna se era första klockor :)
 

MånsT

Rolex
Den första jag kommer ihåg var en GUL med svart kardborreband, jag kan väl ha varit ca 6-8 år. Stekigt så det förslår, har tyvärr ingen bild att dela med mig av.
 

Måberg

Panerai
Min första var också en Gul. Blå tavla med blått kardborrband. Tror den ligger i en låda hos mina päron, kanske borde ge den en plats i lådan bara för att..?
 

Subby

Rolex
Här är min blygsamma samling, en zodiac astroquartz kommer in imorgon och två triwa hvalen finns också med i samlingen som jag kapade för 400kr/st.
Här är min första klocka som jag ärvde från min morfar.
image.jpeg
Första klockan som jag köpte:
image.jpeg

Min morfars beater som jag hittade för två år sedan:
image.jpeg

18 års present från min farsa, köpt i dubai, 1996 samtidigt min årsklocka:
image.jpeg

Tissot prs516 köpt av mig i december, används som beater i dagsläget.
image.jpeg

Nykomlingen SKX009, beater nr2
image.jpeg
 

kannan

Omega
Häftigt! Har du aldrig ägt en klocka innan? Vad funderar du på för klocka? :)
Nej inte direkt:) Jag har fastnat för Datejust och just nu väger 16234 på jubilee med mörk tavla absolut tyngst! Men det går lite från dag till dag. Oysterlänk och slät bezel är inte heller dumt:) Det kliar i fingrarna över tanken att snart inhandla sin första!
 

Gunnar

Omega
Nej inte direkt:) Jag har fastnat för Datejust och just nu väger 16234 på jubilee med mörk tavla absolut tyngst! Men det går lite från dag till dag. Oysterlänk och slät bezel är inte heller dumt:) Det kliar i fingrarna över tanken att snart inhandla sin första!

En datejust låter som en bra första klocka! :) Har själv kollat på en, om det är så att jag inte hittar nått kul imorgon att köpa så ska jag spara ihop till en datejust 1600~ :)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Tissot Seastar 1000, den lever fortfarande, 43mm den e koool, med den lite mer ovanliga silvertavlan..
 

Josef B

Bestraffaren
Myioko blabla månfas nånting, köpt i Handens centrum för 300-500 kr när jag var 13 bast nånting. Har ej kvar.
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
En Citizen Quartz (ej digital) med läderband, köpt runt -83 -84. Har för mig tavlan var mörkblå. Bortkastad för länge sen.
 

Djstrahl

Omega
Min första klocka va en plastklocka med barney motiv i stil med den bifogade bilden (från internet). Min klocka ligger någonstans hos mina föräldrar.
 

Bilagor

  • 75a294d69d8c5ee7e3ad42d458fa4599.jpg
    75a294d69d8c5ee7e3ad42d458fa4599.jpg
    10.2 KB · Visningar: 30
Topp