• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Er keeper med affektionsvärde

Adam019

Omega
Riktigt fin klocka. Jag är inte den som går igång på alla vintageklockor... men den där väckte ngt. Snabbsökte lite och det verkar ju inte som att de växer på träd med de där vidsarna heller. Tack för att du delar med dig.
Kul att du gillar den JayJay. Kom faktiskt över en likadan med lite mer patina på urtavlan som jag gav till tjejen i ettårspresent. Sällan de poppar upp och de är i regel i dåligt skick.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Camo00

Patek
Klockan som pappas morfar fick när han pensionerades från lokförar-yrket... Den lär stanna! :)

Alpinafront_zps0962d6b7.jpg
 
Välkommen! Att du startar en ny tråd uppskattas :) Jag är mycket fäst vid mina klockor och de har ett alldeles speciell värde för mig, men de betyder inte så mycket att jag måste behålla dem till varje pris. Det finns ingen händelse eller person kopplat till klockorna.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

JayJay

Rolex
Kul att du gillar den JayJay. Kom faktiskt över en likadan med lite mer patina på urtavlan som jag gav till tjejen i ettårspresent. Sällan de poppar upp och de är i regel i dåligt skick.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
En exakt likadan med visare och allt? Jag har varit inne och kikat på bilden av din flera ggr nu och blir mer och mer förtjust. Vad är det för diameter? Pris? Ta gärna fler bilder o lägg upp! Om du har bra tips på var man hittar en likadan så är jag idel öra.

mvh
 

Adam019

Omega
En exakt likadan med visare och allt? Jag har varit inne och kikat på bilden av din flera ggr nu och blir mer och mer förtjust. Vad är det för diameter? Pris? Ta gärna fler bilder o lägg upp! Om du har bra tips på var man hittar en likadan så är jag idel öra.

mvh
Jupp, samma klocka mer eller mindre. Tjejens har dock orginalkronan kvar, vill inte byta min krona då det var min farfar som satt dit den. Älskar att tjejens urtavla mästan blivit guldfärgad. Ca 34mm, går finna på tradera ibland. Jag gav ca 800 för hennes utan armband men var tvungen att serva och putsa upp den för ca 1500+mesharmband för 500.
hyqy4ynu.jpg
yzupede5.jpg
uzujy7ur.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Adam019

Omega
Omegan köptes i 40 års present till mig själv.
Den stannar.
Promastern har hängt med sen 90 talet och varit med om en hel del,bla en duell med värja där både klocka och tumme höll på att lämna in, och joo man var rätt larmad på sponk vid det tillfället ;)
image.jpg
image.jpg
Riktigt fina. Kul historia med Promastern, är nog inte många som kan matcha en värjfajt vad gäller klockstories ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Adam019

Omega
Min mormors bror fick denna Longines som 25 årsklocka 1976, och jag fick den av hans fru några år efter att han hade gått bort. Naturligtvis med box och papper och i mintskick då han bara bar den på söndagar :)

P4100056_zps5d48d450.jpg
Väldigt fin, jag är riktigt svag för vintage longines. Flexlänk är extremt underskattat i min mening, väldigt snygg combo.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Min Kermit får väl också bli en keeper med affektionsvärde. Jag beställde den av min lokale AD och fick den samma månad som min mor gick bort. Jag hade den på armen samma dag som hon gick bort.

P6220036_zpsd4a8720a.jpg
 

JayJay

Rolex
Jupp, samma klocka mer eller mindre. Tjejens har dock orginalkronan kvar, vill inte byta min krona då det var min farfar som satt dit den. Älskar att tjejens urtavla mästan blivit guldfärgad. Ca 34mm, går finna på tradera ibland. Jag gav ca 800 för hennes utan armband men var tvungen att serva och putsa upp den för ca 1500+mesharmband för 500.
hyqy4ynu.jpg
yzupede5.jpg
uzujy7ur.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
Tack för bilder och info. Jakten har börjat (länge sedan sist).
 

MAK

Friends of KS
Har bara en keeper, farfars snart 100-åriga omega som jag fått äran att förvalta. Lämnade in den på service hos Gastons i Gbg, som gjorde ett fint jobb (rengöring utan puts). Nu hoppas jag att den tickar på i hundra till. :)
Synd bara att jag aldrig får tillfälle att bära den.
nsPdNJY.jpg

mtedBrn.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
uj9l2I3.jpg

Jag drömde om en Siffert länge, problemet var priserna (som iförsig var bättre då en nu) samtidigt som tillgängligheten var låg.... När jag väl köpte den manuella versionen så lade jag overkligt mycket tid på att jaga rätt i visare(som nu inte blev exakt korrekta men nära och org Heuer med rätt ålder). Snittade säkert 1 timmes sökande 40-50 kvällar:)
Nu får den tyvärr inte jätte mycket handledstid men den känns given att ha kvar och efter all tid man lade på den så skulle det vara svårt att sälja den.
 
Topp