• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Er "värsta" klockatiralj?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Vad finns det för udda klocktillbehör ute i stugorna. Tänker på stora pjäser eller udda konstiga saker. Såna saker som ni har fått slåss med er bättre hälft för att få ta in i huset. Eller de grejor ni inte får eller kan ha framme som nu står under ett skynke på vinden eller i garaget.

Jag tänker på typ en gigantisk breitling klocka från en flygplats eller en skulptur av hans wilsdorf i naturlig storlek. Vad har ni?
 

MrPlow

Rolex
Jag hade ett gäng av IWCs reklamposters, de där med lätt sexistiska budskap om att kvinnor ska ge fasen i IWC-klockor ni vet. Min fru vägrade låta mig rama in och hänga upp dom så jag sålde till en av rävarna på gula TTT.
Typ denna?
image.jpg
 

Nexus

Panerai
En krabba i stengods.
Nu kanske ni undrar vad i helvete den gör här?
Krabban i fråga är ett limiterat displaystand från Breitling som släpptes 1942 i ett försök att cementera sin position som "Klockan med stort K".
Då världskrig och annat tjafs gjorde att bratteförsäljningen till de lokala hamnsjåarna minskade med över 40 procent skapades denna grabba som en gåva till det Göttelaborrrska folket och delades ut till deras klockambassadör Rena Rama Rolf under högtidliga former i Feskekörka.

IMG_20140611_210324.jpg


Eller så har jag druckit några koppar espresso för mycket.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag hade ett gäng av IWCs reklamposters, de där med lätt sexistiska budskap om att kvinnor ska ge fasen i IWC-klockor ni vet. Min fru vägrade låta mig rama in och hänga upp dom så jag sålde till en av rävarna på gula TTT.
Fler bilder:woot:
 

frere

Audemars
2-Faktor
En klockkedja med flätat människohår från tsarryssland (c:a1890) . Lite grönaktig. Rena Voodo-grejjen. Kommer mig inte för att slänga den. Ohygglig!

:eek:

Sverige har en fin inhemsk tradition av hårslöjd också! Hårkullorna från Våmhus i Dalarna hade finfint rykte. Klockkedjor men också andra smycken. (Man lär sig sjukt konstiga saker om man jobbar som museivärd på skansen ett tag...)

Edit: De håller på fortfarande tydligen http://www.mora.se/Uppleva--gora/Kultur/Hembygd-och-kulturarv/Harkullorna/
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Värsta... Vet inte om värsta, men har några obläddrade Rolex-broschyrer med svensk prislista från början av 90-talet. Ett gäng Omega också. R-pamfletterna är i ett format mindre än A5 om jag minns rätt, mindre än ett vykort.
 
Topp