• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

MatsF

Breitling
Mina tre favoriter just nu, i fallande ordning:

HuJKibn.jpg


nKEL5bE.jpg


sqfCoeo.jpg


Suben funkar alltid, till allt! Wings är bara så skön på armen och GMT 44an är så mycket hav o sommar tycker jag;-)
 

Hubbatix

Cartier
Kanske inte nödvändigtvis mina tre favoriter, men tre klockor jag tycker väldigt mycket om av lite olika anledningar.

jcShnAz.jpg


U1:an är ju mitt senaste förvärv och jag är fortfarande inne i en ganska djup förälskningsfas. Växlar mellan länk och olika Natosnören. Har ett rött originalgummi också, men jag har inte kunnat köpa något lås till det än...

6309:an är å andra sidan min ständiga förälskelse, gjorde en liten chansning som gick hem när jag köpte den. Misstänkte att tavlan och visarna skulle vara aftermarket (ganska usla bilder från säljaren plus att han inte själv hade någon aning om vad som var bytt eller ej...) men det visade sig att tavlan var original och riktigt fin dessutom. Så allt jag behövde göra var att hitta ett par passande originalvisare.

Ryssen platsar i den här trion bara för att den är så fantastiskt rolig för så lite pengar.

Mvh Daniel Z.
 

hejo

Panerai
Fina hejo men jag tror att jag såg just de där bilderna första gången jag besökte TTT någonstans runt 2006 och sedan dess ytterligare ett par gånger varje år i diverse trådar. Dags att ta nya foton snart? ;)


Du har hel rätt Jaganata men gammal är väl bäst eller ;)

Skall försöka bättra mig och ta nya bilder.

Visst var det bättre förr eller, dock hoppas jag du förlåtit mina synder...

/Henrik
 
Är inte speciellt aktiv i postandet här men desto mer frekvent i "tittandet".....

Har noterat att det det tenderat att bli lite väl mycket enkelspår både vad gäller
de som postar och ämnena (typ mycket OT etc...). Därför väljer jag att att utmana
Er i en "vilka är era bästa tripplar" alltså era tre klockor som ni tycker bäst om i
Er samling. Ingen tävling alls låt oss bara få nöjet att se roliga kombinationer i tretal :)

Här är mina:


Bild10.jpg


Flygarna.jpg


O så väljer jag att avsluta med en dubbel...

IMG_5830.jpg


Kom igen nu o visa era tripplar!

/Henrik
grym bild, härlig trippel!
 

jabla

Sarlacc
Om det är min bästa trio vet jag inte men den täcker in det mesta. Både YM och OD funkar till vardag och fest, GMT är min vardagsbeater. Inser ännu en gång att jag behöver en Daytona eftersom jag inte har någon kronograf, kanske en vitguldare på läderband.

Rolex_Trio.jpg
 

hejo

Panerai


Tja Per nu har vi sett många nice tripplar och utan att förringa några av de tidigare så
kvalar din trippel in som min favorit alla kategorier och btw länk är bäst :happyhappy:

Vad sägs om en bira när jag gör Hufvudstaden nästa gång ?

Den där GMT:ns tavla är bland det bästa jag sett :)

/Henrik
 
Topp