• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era DSLR fotograferingar på era klockor....

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
60NVvCW.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag gör en Donkii... Ja hade tyvärr vädret på fel sida idag, dåligt med ljus - därav tvingades jag dra upp ISOt. Men det är ingen fara.. - Nikons DSLR är som gjorda att fota med högt ISO-värde...;)

Slutartid: 1/3200
Bländarvärde :f5
ISO: 3200

g4ordzf.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Skön bild med hatten, känns som att det är fantasin som sätter de största begränsningarna för bra kort.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag gör en Donkii... Ja hade tyvärr vädret på fel sida idag, dåligt med ljus - därav tvingades jag dra upp ISOt. Men det är ingen fara.. - Nikons DSLR är som gjorda att fota med högt ISO-värde...;)

Slutartid: 1/3200
Bländarvärde :f5
ISO: 3200

Ser bra ut :) har du provat att lägga lager på lager så bilden "poppar" till lite extra? Tror det skulle kunna förhöja känslan lite, samt kanske ta bort lite droppar som blir mer som ett brus än tillför bilden något. Annars tycker jag det var en skön bild :) funderar själv på att prova med ett undervattenshus och se om man kan få till något utav det, vad tror du?


Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ser bra ut :) har du provat att lägga lager på lager så bilden "poppar" till lite extra? Tror det skulle kunna förhöja känslan lite, samt kanske ta bort lite droppar som blir mer som ett brus än tillför bilden något. Annars tycker jag det var en skön bild :) funderar själv på att prova med ett undervattenshus och se om man kan få till något utav det, vad tror du?


Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Undervattenshus vore skitcoolt! vilka härliga bilder på sin favoritdykare man skulle få till då :)
 
Vet inte om det nämnts innan men vid klockfotografering är det "standard" att ställa klockan på tio över tio eller tio i två, då brukar man säga att "klockan är glad". Då loggan brukar ligga under tolv så blir den inramad och man kan fortfarande se resten av urtavlan, är där mindre urtavlor på urtavlan blockeras de inte och inte heller datumet om det finns ett sådant. :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Senaste vattenplaskbilden...

lcZ5Frh.jpg


När du fotar vatten, vad kör du för inställningar? Kör du singel shoot eller continious? Kör du på det förstnämnda är det sjukt svårt att få till en bra bild om du inte har blixt förstås, blir betydligt mycket enklare för oss amatörer att använda oss av kontinuerlig :)

Gillar skärpan i bilden :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
När du fotar vatten, vad kör du för inställningar? Kör du singel shoot eller continious? Kör du på det förstnämnda är det sjukt svårt att få till en bra bild om du inte har blixt förstås, blir betydligt mycket enklare för oss amatörer att använda oss av kontinuerlig :)

Gillar skärpan i bilden :)
Jag körde så klart i manuellt läge, just där körde jag med inställningarna:

Slutartid: 1/3200
Bländarvärde: f5.6
ISO: 3200

Sen gjorde jag som du sa, körde med seriebildtagning och valde ut den bästa bilden. Det höga ISO värdet var jag tvungen att ta ta då det var rätt sent på eftermiddagen + att objektivet inte är så ljusstarkt och att slutartiden var snabb... Men Nikons DSLR hanterar höga ISO värden på ett fantastiskt sätt utan störande brus.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tyckte du fick till det bra och utan reflektioner från nått vilket många ggr är svårt, så good job :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Köpte denna tingest på Rusta för en femtilapp. Är ursprungligen till för att förvara juldekorationer. Jag tänkte
att den kunde bli en bra ljuslåda om man placerade den utomhus. Några ok bilder blev de väl. Tyvärr har jag bara
en fujifilm kompaktkamera med macroläge. Kolla in rödsticket från lådans kant som reflekteras i boetten:) .

Nåväl, denna bild blev väl rätt ok. Min gamla Hamilton med en gammal svettig svart T-Shirt som svart fond i rustalådan.

9kMCO4j.jpg
lVX417X.jpg
 
Topp