• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era sämsta, tråkigaste, mest ovärda klockköp.

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag är irrationell.
Detta leder ofta till skumma inköp som man ångrar på olika sätt(eller gläds över).
På så sätt har jag ibland förlorat slantar och ibland bara skakat på huvudet i klockköp.

Skall här dela med mig av två av dessa och hoppas ni följer efter med egna exempel.

Tauchmeister 600m...
En klocka som ser ut som en sub, menas att den skall palla dykas med ner till 600 meter och är en fulkopia på en sub. Pengar i sjön för skx pengar där man faktiskt får något som fungerar. Tror jag sålde den på TTT sedan.
Jag hatar nu micromärken och speciellt fulmicromärken...


Tag Heuer F1
En klocka i Titan som jag inte finner någon vettig anledning till att äga. Lyckades byta till mig denna mot en Seiko Land Shark och tänkte att jag bytt upp mig. Nää så fan heller.. typ 34mm, väger ingenting och ser ut om en leksaksklocka.. kvartsverk gör inte saken bättre. Avgå!


Datejust 1601

Ja jävlar tänkte jag.. röd tavla ska jag ha, budandes på krogen (såklart) med JakobZ Gavve och axel_ tänkandes att nu ska jag ha den utan att fråga mig själv om jag någonsin sett en rödtavlad DJ, varför tavlan ser skum ut och varför jag i stort sett är ensam budandes på denna tingest från tyska Ebay.
Klockan var skarp men tavlan var såklart ommålad så den fick lämna med snabbt med förlust..


En till jävla SMP...
Satt på Lion Bar med kursaren som menade att han funtade på att sälja sin Omega. Självklart sa jag direkt "jag tar den!", gick ut och hämtade ut kontanter och hade nu två stycken SMP.. puckat, var väldigt glad i typ en dag. Paketöppningen var rolig.



Vad har ni ställt till med för dumheter? Högt som lågt!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tänkte först "Hur i helvete kan du säga att en DJ är ett uselt köp!? Dessutom med röd tavla!?"
Men sen läste jag faktiskt din text! Förstår dig, uselt...

Jag har faktiskt ingen jag ångrar, än.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Speedy reduced..nr2

Första gången jag köpte en reduced fick den hänga med ett tag, men känslan av "nästan" tog över, så jag sålde. Efter det dissade jag varje gång modellen kom på tal..Trots det fick jag tidigare i år en nykter impuls att jag behövde en sån där speedy reduced. Den fick vara med tre veckor :p Nu äger jag en "riktig" Speedy

2014-02-14 15.29.28-1.jpg
 

David

Bödeln
Då jag planerar ett klockköp i ett år innan jag till slut bestämmer mig och sedan tar ytterligare ett år på mig att hitta rätt objekt hinner de ovärda köpen aldrig realiseras. Av samma anledning har jag nästan aldrig bråttom att sälja. Jag har beställt Seiko inför fulsemester vid två tillfällen, men ingen av dem kom fram i tid så jag sålde dem snabbt i så gott som oanvänt skick med försumbar förlust. Fylleköpen har dessutom visat sig vara av utmärkt kvalitet, därmed har jag absolut ingenting att bjuda på, tyvärr.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Mycket svårt att toppa dina historier Aqua. I början av karriären när man bara blev bedårad av en cool bild och inte kollade så noga hur stor boetten egentligen var innan man tryckte på köp, gjordes en och annan tavla.

Det tråkigaste jag köpt (och sålt) är nog den här annars. Varken jättedålig eller ovärdig, bara ganska tråkig
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En dykarklocka i oktober kanske? Vi får se hur det känns när den landar. :D

Du har glömt en klocka på listan. Du har ju även ägt en GS Aquaracer2 och det gick ju bra. :D
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Var i Malaysia förra julen och hittade en ny Sub hos en AD för 53 400 kr. Slog till och kände väl efter ungefär 15 minuter att det inte kändes rätt. Sålde av den efter ungefär två månader med en förlust på 7 400 kr. Urk!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Två stolpskott på senare tid; köpte en NOS dylare Eiger för några pengar. Tyckte den såg tuff ut. Det var den, för en tolvåring. Flipp.
Köpte en TT DJ för "lite guld ska man ju ha, det har alla på KS". Tjena. Inget fel på den, men kommentarerna hemma var inte roliga. Jag ska inte ha guld, har aldrig haft förut, kommer aldrig ha igen. Flipp.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
En omega geneve, som på den lånade bilden fast svart urtavla. Snygg, nyservad och i fint skick, men 34mm är bara för litet för mig. Har testat med olika armband men inget har fastnat. Så nu vilar den sig i en låda... Alltid farligt att köpa klockor man aldrig klämt på!
image.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Budat på en hel del tveksamma objekt på tradera innan jag hittade hit. Som tur var drog de iväg prismässigt så någon annan fick ta smällen, skönt för mig men trist för den som gick på niten!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
En Orient Ray.
Endast av den anledningen att min bättre hälft helt enkelt tog den pga att jag redan har så många klockor.
Fin på henne dock!
 

Obeedoobe

Friends of KS
Här har vi ett riktigt snedköp som har fått landa på lärokontot.
Var i början när intresset för klockor tog fart på allvar. Satt och seglade på Tradera när den dök upp. Den ska jag ha! Började buda och priset drog iväg. Kan sätta hundra potatisar på att säljarens polare satt i hans knä och la motbud. Givetvis hade säljaren aldrig sett ett så fint ex av just denna modell och GIVETVIS var den nyligen servad. Vinner auktionen och får hem skrället. Känner mig nöjd och bär den ett par månader. Pang! Skiten rasar. Blir förbannad och förvisar den till nattduksbordet där den får ligga i ca ett halvår. Jag skäms vare gång lådan öppnas och jag hör hur den hånskrattar åt mig. Till slut får jag tummen ur och lämnar in den till AD. Billigt? Nej! Men nu ligger den där i klocklådan tillsammans med de andra. Kommer inte att säljas då den får påminna mig om att inte göra samma misstag igen.

ImageUploadedByTapatalk1411410496.271952.jpg


Mvh
 

nissehult

Patek
2-Faktor
En omega geneve, som på den lånade bilden fast svart urtavla. Snygg, nyservad och i fint skick, men 34mm är bara för litet för mig. Har testat med olika armband men inget har fastnat. Så nu vilar den sig i en låda... Alltid farligt att köpa klockor man aldrig klämt på!
image.jpg
Köpte själv en Genere utan att prova. Den är ju liten - men positivt nätt. Trodde jag skulle ångra mig, men i somras skaffade jag ett orange Hirsch Carbon och använde klockan som en sommarklocka. Fick fler positiva kommentarer än vad jag brukar.

resized-IMG_4723.JPG
 
Topp