• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era sämsta, tråkigaste, mest ovärda klockköp.

Brutus

Cartier
2-Faktor
Ang. Tag f1
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    27.7 KB · Visningar: 260

Bruset

Panerai
Jättebra köp, men på tal om dumheter sååå...
Köpte här på forumet en mkt trevlig Tissot Seastar. Inte för mkt pengar men gillade den och hittade urmakare som hade originalglas och bytte krona m m, så jag kostade på den lite extra. Har inga egna bilder på den så den här är från annonsen.
137725454302976200_resized.jpg

Var hos en kompis i våras med ovanstående på armen. Läskade på lite för hårt vilket slutar med taxiresa hem. Har självklart varken kort eller kontanter på mig varvid jag lämnar klockan i pant och lovar att komma tillbaka med pengar bums! Oklart vad som händer sen men jag misstänker att somnar sittandes i soffan. Ringer givetvis taxibolaget dagen efter (med mössan i hand) och dom lovar att kolla upp saken. Inte hört ett ord efter det...
Surt sa räven..
 

Apansson

Torpare
Jättebra köp, men på tal om dumheter sååå...
Köpte här på forumet en mkt trevlig Tissot Seastar. Inte för mkt pengar men gillade den och hittade urmakare som hade originalglas och bytte krona m m, så jag kostade på den lite extra. Har inga egna bilder på den så den här är från annonsen.
137725454302976200_resized.jpg

Var hos en kompis i våras med ovanstående på armen. Läskade på lite för hårt vilket slutar med taxiresa hem. Har självklart varken kort eller kontanter på mig varvid jag lämnar klockan i pant och lovar att komma tillbaka med pengar bums! Oklart vad som händer sen men jag misstänker att somnar sittandes i soffan. Ringer givetvis taxibolaget dagen efter (med mössan i hand) och dom lovar att kolla upp saken. Inte hört ett ord efter det...
Surt sa räven..

Nämen fy faaan. Det hade dock kunnat vara en betydligt värre klocka att torska än den där!
 

OBRKV

Cartier
Well... Köpte ett parti klockor från tradera för någon hundring eller två. Kollade inte ordentligt på bilderna, eller snarare så var det väl så att man inte kunde urskilja något från bilderna. "Äsch" tänkte jag och la ett bud och vann. Tänkte att man kanske kunde öppna och mecka lite för att eventuellt lära sig något.

Paketet kom och jag öppnade det. Se där låg en Day-Date i vitguld, nån Patek-dressare för dam, någon Omega skymtades. Öppnade dem oförsiktigt och betraktade det fula kvartsverket i dem. Plockade bort läderbanden som var OK och slängde resten. Det låg i och för sig en Seiko-kvarts som tjejen lånade ett tag. Men det var inte värt tiden att göra banköverföringen för det paketet.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Med en rad höftoperationer i bagaget och med den tillhörande medicinering har det handlats friskt i optimistrusets glada lampa.
C24 och alla andra verktyg i Mobilen gör det enkelt att även från sjukhussängen handla.

Min minst genomtänkta var när jag pytsade handpenning för en AP Diver i gjuten kolfiber, inte för att klockan är fel utan för att handlare var koko.
Slutade med att jag fick hälsa på berörd handlare i London och kräva åter handpenningen.

Utöver denna är alla mina inköp noggrant genomtänkta [emoji57]
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Köpte en Glycine Goldeneye efter att ha suktat efter en i över ett år.
Efter att den landade är den använd max 5 ggr av mig. Besvikelse. Inget fel på klockan men nä, den får ingen tid alls. Borde gilla den men det är nåt... Vi "klickar inte". :depressed:

Den är fortfarande i min ägo då jag optimistiskt hoppas vi ska finna varann.
image.jpg

Typisk förväntan vs verklighet-krasch.
 

watchwelder

Friends of KS
Sen natt på Tradera för 3 år sedan innan klockintresset riktigt drog igång. Använde den dagen jag fick den sen bara legat, förbaskat ful om du frågar mig! Kostade 49spänn så ingen större förlust. Automatare och den tickade igång nu när jag tog upp den så prisvärd var den väl då:angel:
FullSizeRender.jpg



Köpte denna och trodde att det skulle vara jag och den varje dag men nej, sålde den till en kompis 3 veckor senare, då han var osäker sa jag att jag kan köpa tillbaka den om han inte gilla. Köpte den sedan av honom 2 månader senare, inte riktigt så lång provtid jag tänk men gav den en andra chans....nu är den såld igen. Fast man säger ju tredje gången gillt, knske får köpa den igen...:banghead:
bild 5.JPG
 

CLT

Rolex
För ett år sedan snöade jag in mig totalt på Hublot. Först kloka tanken efter nyförälskelsen kom var storleken. Men var och provade flera gånger och det kändes bra!

Då var det bara att bestämma vilken utav alla 2 miljarder modeller man skulle ha. Valet föll på en Hublot King Power F1 med ref. 703.ZM.1123.NR.FMO10.

3 veckor gick, jag hatade den! Vem vill ha monster på handleden? Och som känns som en leksak. Jag trivs i vanliga fall med max 42mm. Men har en PO 45.5, fast den känns stor, men på ett vättigare sett.

Som tur var men fråga mig inte hur, så hittade jag en köpare och sålde den inom en vecka!
Fick även ungefär vad jag betalde så kan inte gråta över det.

Men den dagen bestämde jag, aldrig mer leksaksklockor från Hublot!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Har inget jag ångrar men gick ju på en landmina.

De flesta har väl kanske läst detta.
Fick syn på min drömklocka. En daydate såklart!
Satt i Dubai och en polare åkte till säljaren och gjorde affären, frid och . Hah! Trodde jag!
Hann bära den i tre dagar sedan havererade urverket och nu är den inne på service och jag är tillbaka i Dubai.
Kul...
2014-09-22 18.36.36.jpg


Jag ångrar inte köpet. Men det var surt som fan.
 

Vesper

Rolex
Har inget jag ångrar men gick ju på en landmina.

De flesta har väl kanske läst detta.
Fick syn på min drömklocka. En daydate såklart!
Satt i Dubai och en polare åkte till säljaren och gjorde affären, frid och . Hah! Trodde jag!
Hann bära den i tre dagar sedan havererade urverket och nu är den inne på service och jag är tillbaka i Dubai.
Kul...
2014-09-22 18.36.36.jpg


Jag ångrar inte köpet. Men det var surt som fan.
Vilken handlare?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Varför skulle han göra det?
Har du inte handlat i "befintligt skick"

Frazze.

Bör tillägga:

Jag beskyller honom inte!
Verkligen inte. Det kan mycket väl vara jag som pajjat den, vad vet jag? Jag vet bara att jag märkte dag 3 att den hade hoppat datum, och då testade jag ställa datumet rätt (vilket förövrigt tar 10 minuter...) och den hoppade ytterligare igen. Då märkte jag också att sekundvisaren inte stannade när kronan var i utläget samt att den hoppade bakåt 5 sekunder varje gång man snurrar kronan CCW.
Det kan ha varit jag som pajjade, den kan ha varit posten och det kan ha varit så att han sålde mig en defekt. Vad vet jag?
Det hade varit annorlunda om den fungerat i 7 dagar och sedan sket sig, då hade jag vetat att det var jag. Men när det var så kort tid så har jag ingen aning när/var/hur det hände.
 
Köpte med hjälp av lite vinhybris en 16030 nyligen. I planen ingick att byta tavla och glas, men inte att serva klockan, vilket jag blev så illa tvungen att göra. Urverket var duktigt slitet. Det var alltså min tur att sitta med Svarte Petter. Nu blir det till att slanta upp rejält för ett antal spa-veckor på Rob. Engström. Det blev en jävligt dyr 80-tals DJ, om man säjer så, men om man ser det från den ljusa sidan, jag kommer nog ändå att ta klockan till mitt hjärta, när den väl är hemma igen :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
En kompis som varit nere ganska mycket i Dubai sa att man kan fynda ganska mycket klockor, vilka affärer har du kollat i?

Affärer här går inte bra för mig.
22 åring, dom vägrar ta fram något åt mig även fast jag går in med en Root Beer på armen.
Men har kollat runt lite och känns som att det är allmänt höga priser.
 

fc2

Rolex
1. Tissot Navigator Automatic, 1974, Lemania cal. 1341. Överpolerad och nu i eferhand vet jag att automater inte är min grej.

Ingen dålig klocka men den kostade för mycket och kostade ännu mer att serva. För att sedan tappa i golvet och spräcka glaset på och där är jag nu. Fixa eller inte?

2. Omega Speedmaster Quartz, GF, 1979, Omega cal. 1620. Ingen dålig klocka denna heller men återigen så har jag kommit på att det är manuella klockor jag vill ha, definitivt inte kvartsare. Men med det sagt så finns inga kvartsare som är coolare än denna men trots detta såldes den för ett år sedan.

Två köp jag ångrar men definitivt inga dålia klockor.
 
Topp