• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era tankar kring Datejust II med blå tavla och slät ring.

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Var ju inne härom dagen hos Nymans och testade lite Rollar, där ibland en 116300
bg-619Arthur_Kaplan_Rolex_DatejustII_116300blu.jpg


Jag måste verkligen säga att den var en rejäl käftsmäll att få ha klockan på armen... Så jäkla läcker var den - särskilt safirglaset i sig. Finishen var otroligt fin. Storleken var enligt mig perfekt med sina 41mm.

4RiuIF2.jpg


Kan säga att den har ett starkt ha-begär klockjäveln... :bag: och jag som hittills varit inne på SubC hela tiden....
Vad tycker ni övriga om modellen?
 

POO

Panerai
Fin på bild men för blank, stor och fet i verkligheten, speciellt glasringen. Ser ju ut som en förra generationens sub nästan som man pimpat lite.
 

Norra

Panerai
Mjo, fast en klocka som alltid varit liten och som existerat i 60+ år passar alla handleder tycker jag, men gillar du den så är det bara att tuta och köra.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Man är nog en feg fan och går nog till 99% på en SubC i slutändan när det kommer till den punkten av klockkarriären... Men fan - den är riktigt jäkla snygg, det går ej att komma ifrån.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
plus: blå tavla, slät glasring
minus: storleken, för mycket av klockan/länken blankpolerad, för feta index
 
U

urinvånaren

Guest
Härlig bild, men för stor för mig personligen 36mm räcker gott, blå tavlan är riktigt fin dock..
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag tillhör dom som tycker att DJ ska vara en 36:a och så ska det vara... Njae, en dressklocka som är 41 fungerar inte!

(Haha, här kunde jag nämnt JLC MUTM39 men det gjorde jag inte :woot: )
 
Topp