• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era tankar och idéer efterlyses

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Junghans Meister Driver är döööläcker!! Finns i två utföranden tavelmässigt.

/e

Läste nu 'vit tavla'... hehe missade det..
Junghans_Meister_Driver_Chronoscope_4.jpg

Junghans-Meister-Driver-Chronoscope_ls.jpg
Meister-Driver-Chronoscope_Car-Dashboard-1000x666.jpg

Junghans_Meister_Driver_Chronoscope_6.jpg

P1120891_zpse9f8mrgt.jpg
 
Senast ändrad:

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar Sinn'en, men ska jag säga något negativt om den så tror jag den kanske inte är lika lätt att sälja vidare om du vill bytta bort den någon gång i framtiden.
Skärmavbild 2017-01-16 kl. 20.11.42.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar Sinn'en, men ska jag säga något negativt om den så tror jag den kanske inte är lika lätt att sälja vidare om du vill bytta bort den någon gång i framtiden.
Skärmavbild 2017-01-16 kl. 20.11.42.png
En LE-Sinn är ju ytterst sällan svårsåld, tror inte den får högre värdetapp än JLCn eller IWCn.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du kanske har helt rätt, jag har bara erfarenhet av att sälja "vanliga" Sinn.
Man vet ju aldrig men jag tänker LE, rattapante, borde ju hålla värdet hyfsat. Dessutom så borde den vara någorlunda billig att serva jämfört med exempelvis en JLC-kronograf och borde därför behålla värdet bättre.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Sinn:en är galet fin i verkligheten. Att det är den enda som är har två subdials klockan 3 och 9 är ett plus i kanten.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om du inte har bestämt dig än så har Eriksson Ur Sinn;en inne om du vill se den i verkligheten och klämma lite på den.
 
Topp