• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenhet av compraventarelojes?

danne10

Panerai
2-Faktor
en god vän och KS medlem har köpt ett par klockor därifrån med gott resultat, han lägger säkert sin röst snart :)

// Danne
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Erfarenhet av compraventarelojes?

Javier på compraventarelojes är en hedersknyffel. Som Danne säger har jag köpt två klockor därifrån och varit väldigt nöjd med bemötande, service och vara. Sen är det ju lite si och så med engelskan men inga större förbistringar.

/Kristofer
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Tack för alla snabba svar grabbar! Och vad kul att du har varit så nöjd med produkt Kristoffer! Blir nog något/några köp därifrån då. Tycker dem verkar ha rätt bra priser.

Återigen tack för hjälpen!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag var i Madrid i våras och bad honom öppna tidigare dagen efter så jag skulle hinna med ett inköp innan jag åkte därifrån. Det gick inte. Mailade även en förfrågan i augusti, fick svar först 2v senare.........
 

Wi

NLA
2-Faktor
leben skrev:
Jag var i Madrid i våras och bad honom öppna tidigare dagen efter så jag skulle hinna med ett inköp innan jag åkte därifrån. Det gick inte. Mailade även en förfrågan i augusti, fick svar först 2v senare.........

Jag har kommit fram till att man inte ska "jiddra" med spanjorers öppettider. Bad en tatuerare öppna 30min tidigt om det var möjligt, han blev tokig på att jag ens kunde fråga något sådant. Gick vidare till en annan duktig tatuerare, frågade lite om hur hans siesta skulle se ut en viss dag. Han blev minst lika tokig över att jag kunde ställa en sådan respektlös fråga =S
Det där med tider är alltså något heligt?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Wii skrev:
leben skrev:
Jag var i Madrid i våras och bad honom öppna tidigare dagen efter så jag skulle hinna med ett inköp innan jag åkte därifrån. Det gick inte. Mailade även en förfrågan i augusti, fick svar först 2v senare.........

Jag har kommit fram till att man inte ska "jiddra" med spanjorers öppettider. Bad en tatuerare öppna 30min tidigt om det var möjligt, han blev tokig på att jag ens kunde fråga något sådant. Gick vidare till en annan duktig tatuerare, frågade lite om hur hans siesta skulle se ut en viss dag. Han blev minst lika tokig över att jag kunde ställa en sådan respektlös fråga =S
Det där med tider är alltså något heligt?

Tydligen.

Tyckte dock det var lite märkligt att inte vilja gå upp några timmar tidigare och då förmodligen sälja en klocka för ca 4000 eur........speciellt som att det kanske inte är världens enklaste ekonomiska situation Spanien befinner sig i. ;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
leben skrev:
Wii skrev:
leben skrev:
Jag var i Madrid i våras och bad honom öppna tidigare dagen efter så jag skulle hinna med ett inköp innan jag åkte därifrån. Det gick inte. Mailade även en förfrågan i augusti, fick svar först 2v senare.........

Jag har kommit fram till att man inte ska "jiddra" med spanjorers öppettider. Bad en tatuerare öppna 30min tidigt om det var möjligt, han blev tokig på att jag ens kunde fråga något sådant. Gick vidare till en annan duktig tatuerare, frågade lite om hur hans siesta skulle se ut en viss dag. Han blev minst lika tokig över att jag kunde ställa en sådan respektlös fråga =S
Det där med tider är alltså något heligt?

Tydligen.

Tyckte dock det var lite märkligt att inte vilja gå upp några timmar tidigare och då förmodligen sälja en klocka för ca 4000 eur........speciellt som att det kanske inte är världens enklaste ekonomiska situation Spanien befinner sig i. ;)

Haha precis! Och vi tycker det är "konstigt" att det går åt helvete för länderna söderut... Vilka lirare alltså... :mrgreen:
 

Wi

NLA
2-Faktor
I grekland vill man bara jobba tills man fyller 50 och i spanien vill man bara sova..
Jo..det kanske är förklaringen till att det går åt hell med ekonomin..
Nej men ärligt talat så är det väldigt märkligt!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Intressant sortiment har dem ju, men skulle också må bra av en liten update vad gällande betalningssätt och leveranser. Någon?
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Jag provköper en billigare slitosläng klocka till min mor i julklapp så får vi se hur de går. Uppdaterar givetvis här om vad resultatet blir :)
 

par

Patek
2-Faktor
De är nog bland de tröttaste människorna i världen på att svara, det har jag som erfarenhet. Inga målande beskrivningar för den delen heller.
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
leben skrev:
Helmeroni skrev:
Jag provköper en billigare slitosläng klocka till min mor i julklapp så får vi se hur de går. Uppdaterar givetvis här om vad resultatet blir :)

Typ den här:
http://www.compraventarelojes.com/2619.htm

:D
Haha, she wish.. ;)
Funderade snarare på att knipa någon av dem gamla tag heur formula 1. Inget som får mig att gå igång direkt men ska erkänna att jag gillar designen på några av dem gamla. +Att för alla oinvigda är tag heuer coolt så kan nog rulla bra på hennes jobb.
2472%20TAG%2000.jpg

För 100 euro är det inget att snacka om då jag snarare ser det som en investering i mina kommande klockköp!

Om jag blir nöjd funderar jag allvarligt på att hugga någon av deras speedmasters. Ska inte erkänna att jag har jättebra koll på prisbilden på dem olika modellerna med 1200 euro känns lågt säger magen.. :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Helmeroni skrev:
Jag provköper en billigare slitosläng klocka till min mor i julklapp så får vi se hur de går. Uppdaterar givetvis här om vad resultatet blir :)

Update!? Står i valet kvalet att köpa hem en dinka därifrån as we speak... men är väl inga problem med tanke på vad folk säger om stället. Kör bara kör
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
Gavve skrev:
Helmeroni skrev:
Jag provköper en billigare slitosläng klocka till min mor i julklapp så får vi se hur de går. Uppdaterar givetvis här om vad resultatet blir :)

Update!? Står i valet kvalet att köpa hem en dinka därifrån as we speak... men är väl inga problem med tanke på vad folk säger om stället. Kör bara kör

KBK FÖR FAAAAAAAAAAAN

Se om den kmr innan nyår då
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Är ju "the holidays" så har laggat lite med betalningen från banken... mitt inköp skulle skickas idag så det blir väl rapport i mitten av nästa vecka
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Jag kom aldrig till skott utan klickade hem en dinka från ebay istället. Men gav hemsidan i tips till en polare som köpte och det fungerade fint enligt han. Raul som ägaren/den ansvarige verkade heta, om jag inte minns fel, var ytterst trevlig. Även om han inte var så snabb med mailen. Men allt som allt ett gott betyg! :) själv funderar jag på att handla från http://www.vintagetoday.be/ eller http://www.worldoftime.de just nu.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har handlat b.la en Railmaster XXL hos dem.
Fick fler bilder på begäran och de skickade snabbt.

Trevliga och snabba mail svar med!
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
RosaCasio skrev:
Hur har det gått?

Är själv sugen på att köpa från Spanien men då från http://en.relojesexclusivos.com där jag får 500€ inbyte på en av mina klockor.

Men när jag såg denna bilden på en Oris jag var sugen på så undrar jag om affären är kosher, vad säger ni? Oris med Chronometer i rött på urtavlan har jag aldrig sett innan.

http://en.relojesexclusivos.com/catalogue/watches/1533-oris-aquis-01-733-7653-4154-07-4-26-34eb/
Hade ställt mig betydligt mer tveksam till denna affär. Om just klockan vet jag inte så mycket så kan inte bekräfta dina misstankar men hemsidan känns för mig lite fishy. Står new under condition på alla deras klockor vilket känns lite konstigt för en begagnad handlare. Gjorde ett mindre seriöst försök med att leta rätt på deras ebay affär men fick något napp!
Hade avstått :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Lyfter denna tråd med några frågor. Ser ju att många handlat där och är positiva. Deras hemsida är ju som sagt sunkig med i princip ingen info alls om klockorna och jag är urkass på spanska.

Får man vettiga svar när man mailar och frågar?

Ska man förutsätta att ingenting av det de säljer är servat och att man bör lägga till den kostnad direkt i kalkylen?

Lämnas nån form av garanti?

Ingår frakt i priserna?

Är priserna förhandlingsbara eller möts man av en sur spanjor när man försöker diskutera?
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Javier är en grym kille. Räkna inte med snabba svar men bra priser och väldigt snabb leverans!
Lycka till!
 
Topp