Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Erfarenhet från olfert-co.de?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chris D, 29 september 2014.

1. Chris D
    Trådstartare

Chris D Torpare

Hej,

Funderar på att köpa en hamilton klocka från www.olfert-co.de. Är det någon som har erfarenhet från dem tidigare?

Mvh
    Chris

2. RosaCasio

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Köpt två klockor därifrån, ingen klydd.

3. Chris D
    Trådstartare

Chris D Torpare

Låter lovande. Tack!

4. Ronnie_82

Ronnie_82 Bonde

Blev det nåt köp? Tänkte själv beställa och nervös som man är vill man inte bli blåst :)

5. Chris D
    Trådstartare

Chris D Torpare

Nej blev inte det köpet. MEN, anledningen till att jag hittade sidan från början var för att hamiltons egna kundtjänst hänvisade till olfert då det inte fanns någon hamilton återförsäljare i Sverige. Så jag tror nog sidan borde vara seriös.

6. Ronnie_82

Ronnie_82 Bonde

Beställde en länk nu i Tisdags för 3k. Har fått en bekräftelse på beställningen men sen har det varit tyst. Men det är nog lugnt. Återkommer.

7. Saltkråkan

Saltkråkan Bonde

8. Ronnie_82

Ronnie_82 Bonde

Saltkråkan gillar detta.
  9. Saltkråkan

Saltkråkan Bonde

10. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Har beställt från olfert innan!
    En hamilton khaki ... poängterade i första mailet att klockan kostade si och så hos bodoni och fick samma pris !

Dom är bra på att matcha gråhandlarnas priser och snabba på email!

Och viktigast av allt... dom är ad för hamilton så man får en riktig 2 års garanti !

Skulle lätt handla av dom igen!

Saltkråkan gillar detta.
  11. DanielThomas

DanielThomas Bonde

Från:
    Skåne
    Nu har även jag lagt en beställning på en Hamilton-klocka från Olfert & Co. Det blev en Hamilton Field Mechanical Officer H69619533. Ska bli spännande hur snabba de är på leverera. Hur snabbt gick de för er andra?

12. TheMadToad

TheMadToad Torpare

Jag fick ett paket idag, hyfsat snabba med express, däremot hittade inte chauffören här ute på landet så dem drog ner leveransen en dag.
    Klockan jag beställde var felaktigt beskriven (jag fick grön urtavla men bild och text på hemsidan visar svart).
    Så nu blir det spännande hur dem löser en sådan reklamation..... Änsålänge är jag sjukt besviken, vill att dem ska ringa mig för dem tycks inte förstå problemet via mail, som dem svarar på en gång om dagen typ... Jag återkommer!

13. DanielThomas

DanielThomas Bonde

Från:
    Skåne
    Kan rapportera att det gick klockrent för mig i alla fall. Fick klockan hemlevererad av UPS utan att betala nåt för frakten.

14. TheMadToad

TheMadToad Torpare

Såååå, äntligen är allt löst!
    Jag fick bytt klockan å alltingväl. Det jag kan säga är och står fast vid, så svarar Olfert på mail MAX en gång om dagen om man har tur. Jag beställde klockan på express, returen gick med snigel, nya klockan kom med express.
    Jag kan summera min erfarenhet med Olfert såhär:
    Bra priser om man ber om det
    Sega vid krångel
    Tar sitt ansvar

Jag kan inte drösa dem med komplimanger, men vill verkligen inte påstå att dem misskött sig!

DanielThomas gillar detta.
  15. DanielThomas

DanielThomas Bonde

Från:
    Skåne
    Vad var det för klocka du beställde? Kan du bjuda på en bild?

16. TheMadToad

TheMadToad Torpare

image.jpg
    Men självklart:)
    Det är en Hamilton khaki Field 38mm automatic på stållänk (obviously). Grymt nöjd, den bärs stort för sina 38 mm! (Jag har väl typ 17cm)
    (Bifogad överst är en miniatyrbild på den ursprungliga som jag ville byta)

image.jpeg

DanielThomas gillar detta.
  17. Chuck

Chuck Friends of KS

Hur betalde ni?

18. DanielThomas

DanielThomas Bonde

Från:
    Skåne
    Jag betalade med paypal. Funkade hur smidigt som helst.

19. TheMadToad

TheMadToad Torpare

samma här

Mårtenssons ur Brookfield